کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب سه واحد صنعتی شهرستان تهران

18 بهمن 1395 ساعت 6:18


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، سیستم تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی انسانی و صنعتی سه واحد صنعتی شهرستان تهران با حضور عیسی فرهادی فرماندار، حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست و جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این شهرستان روز یکشنبه به بهره برداری رسید.

حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهرستان تهران گفت: در حال حاضر حدود سه هزار و 400 واحد صنعتی پرونده محیط زیست دارند که 600 واحد آن ملزم به ایجاد تصفیه خانه صنعتی و بهداشتی انسانی شدند که ازاین تعداد تاکنون تعداد 550 واحد به سیستم تصفیه خانه صنعتی و بهداشتی مجهز شده اند.

بازگیر افزود: تمام واحدهای صنعتی ملزم هستند تصفیه خانه های فاضلاب را ایجاد کرده و برای آزمایشات وگرفتن تائیدیه کارشناسان محیط زیست را دعوت کنند.

وی اظهارداشت: پس ازتاسیس تصیفه خانه فاضلاب و نمونه گیری پساب و انجام آزمایشات، آنالیز و کسب شاخص های مجاز استاندارد، مجوز محیط زیستی برای کارگاه صنعتی صادر می شود.

حسین بختیارمقدم قائم مقام مدیرعامل واحد صنعتی تولیدی لبنی (کارخانه می ماس) در خصوص ویژگی های تصفیه خانه این واحد صنعتی گفت: این تصفیه خانه صنعتی با ظرفیت 185 مترمکعب در شبانه روز با روش بی هوازی و بیوشیمیایی اقدام به باکتری خواری فاضلاب صنعتی کرده و در نهایت به تصفیه پساب منجر می شود.

وی ادامه داد: پساب به دست آمده با قابلیت استفاده دراراضی کشاورزی، امور باغبانی و فضای سبز را دارا می باشد.
بختیارمقدم در مورد تصفیه خانه پساب بهداشتی انسانی نیز گفت: برای یک هزار نفر دراین واحد صنعتی تصفیه خانه انسانی پیش بینی شده است.

بختیار مقدم افزود: برای بهره برداری نهایی سیستم تصفیه پساب صنعتی حدود 185 میلیون تومان و تصفیه خانه فاضلاب انسانی حدود 68 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت پاکسان گفت: براساس برآورد انجام شده با نصب تصفیه خانه روزانه حدود 80 مترمکعب قابلیت تصفیه پساب بهداشتی و انسانی را داشته باشیم.

وی گفت: برای این منظور با لوله گذاری از سرویس های بهداشتی، فاضلاب انسانی به مخازن تصفیه بی هوازی و سپس هوازی انتقال داده و در نهایت تصفیه و برای مصرف در فضای سبز محوطه کارخانه استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت پاکسان افزود: برای تکمیل این پروژه از نقطه صفر تا بهره برداری حدود 500 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

وحید شبستری مدیرعامل شرکت داروسازی آریا نیز در خصوص این پروژه گفت: عملیات اجرایی این طرح از فروردین ماه امسال آغاز و در اوایل خرداد به صورت آزمایش راه اندازی و امروز به بهره برداری نهایی رسید.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای استفاده200 نفر پیش بینی شده است، افزود: سرمایه گذاری این پروژه از ابتدا تاکنون حدود 250 میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت داروسازی آریا افزود: حجم تصفیه خانه بهداشتی و انسانی حدود 35 مترمکعب در روز می باشد و تصفیه خانه صنعتی حدود 10 تا 15 هزار مترمکعب در روز با فرایند لجن فعال (بیوفیکس) به کارگیری شده و خروجی پساب در محوطه فضای سبز استفاده می شود.

منبع: ایرنا


کد مطلب: 671

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/671/بهره-برداری-تصفیه-خانه-فاضلاب-سه-واحد-صنعتی-شهرستان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir