کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار به دستگاه ها تذکر داد/راه اندازی سامانه تحقق اقتصاد مقاومتی

13 بهمن 1395 ساعت 10:51


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران بیست و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران صبح امروز به ریاست استاندار تهران و دبیری نعمت الله ترکی رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران و حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

این جلسه سه دستور کار تشریح سامانه تحقق اقتصاد مقاومتی، عملکرد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران و عملکرد شرکت گاز در اقتصاد مقاومتی داشت.

براساس گزارش مجری طرح سامانه تحقق اقتصاد مقاومتی؛ این سامانه اطلاعات سلسله مراتبی از پروژه ها و برنامه های دستگاه های اجرایی، میزان تحقق پروژه، جزئیات اعتبار، سال شروع و خاتمه، میزان پیشرفت واقعی و برنامه ای را نشان می دهد. دستگاه های اجرایی موظف هستند تا برنامه های خود را وارد این سامانه کنند تا از تایید یا رد پروژه های خود در سامانه مطلع شده و یا علت رد پروژه خود را ببینند.

هر دستگاهی برنامه ها و برش شهرستانی هم دارد و پروژه ها به تفکیک شهرستان ها به همراه مستندات باید در سامانه وارد شود. سنگین ترین و سبک ترین پروژه استانی هم از طریق این سامانه اعلام می شود.آخرین بروزرسانی سامانه درصد تحقق پروژه های شهرستانی را نشان می دهد که دماوند با 116 درصد پیشرفت در اولین قسمت و بهارستان با 44/8 در پایین ترین قسمت قرار دارد. همچنین جهاد کشاورزی استان در تکمیل اطلاعات پروژه ها اول و دستگاه هایی چون شرکت توزیع برق استان تهران، شبکه 5 سیما، اتاق اصناف و ..در پایین ترین قست هستند و تاکنون اطلاعاتی را وارد نکرده اند.

در ادامه سید حسین هاشمی استاندار تهران راه اندازی این سامانه را فعالیت خوبی دانست و گفت: ممکن است برخی دستگاه ها در وارد کردن پروژه و یا برنامه های خود غفلت کرده باشند که این پذیرفته نیست و روسای دستگاه هایی که تا 50 درصد و کمتر از فعالیت های خود را ثبت کرده اند باید تذکر بگیرند.

هاشمی افزود: دستگاه های اجرایی تنها 17 روز (تا پایان بهمن ماه) فرصت دارند تا اطلاعات سامانه تحقق اقتصاد مقاومتی را تکمیل کنند.

وی همچنین در جمع خبرنگاران تشکیل کمیته نظارت بر تحقق اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و گفت: بنده بارها به وجود چنین کمیته ای تاکید داشته ام،حال با راه اندازی سامانه جدید ارزیابی اقدامات دستگاه های اجرایی امکان پذیر است و می شود به شکل لحظه ای از اقدامات دسگاه های اجرایی مطلع شد. این سامانه دو هفته آینده با حضور وزیر صنعت جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رونمایی می شود.

هاشمی درباره گزارش نماینده کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: گزارش خوبی در این زمینه ارائه شد و طبق آمار ها نسبت به سال گذشته ارزش پرونده ها 134 درصد افزایش یافته و این نشان می دهد که برنامه های ما در استان تهران برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز جواب می دهد. اما هنوز تا رقم مطلوب فاصله داریم و این حرکت نباید ما را قانع کند.

وی ادامه داد: قاچاق ترمز اقتصاد مقاومتی و ضد تولید است. استان تهران از سال جدید باید روند مبارزه با قاچاق را افزایش دهد.

استاندار تهران همچنین از اتمام گازرسانی به روستاهای پایتخت تا پایان سال 96 خبر داد و گفت: براساس گزارش مدیرعامل شرکت گاز استان تهران 56 روستا در استان تهران از نعمت گاز محروم هستند با تلاش دستگاه های مربوطه در سال 96 این تعداد روستا هم باید گازرسانی شود. علت عدم گازرسانی به این روستا ها صعب العبور بودن مسیر و افزایش هزینه ها است. موارد خاص را به وزیر نفت اعلام می کنیم تا در تامین هزینه ها کمک کنند.

 


کد مطلب: 663

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/663/استاندار-دستگاه-تذکر-راه-اندازی-سامانه-تحقق-اقتصاد-مقاومتی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir