کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صادرات بیش از 9 میلیارد دلاری از استان تهران در 9 ماهه سال جاری

6 اسفند 1395 ساعت 18:48


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، دومین جلسه كارگروه صادرات غیر نفتی استان به ریاست محمد امامی امین معاون امور اقتصادی استانداری و با حضور،مس فروش رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، خسروآبادی مدیركل میراث فرهنگی و گردشگری استان و با حضور اعضای كارگروه برگزار شد.

  در ابتدای جلسه گزارشی از سوی مشاور رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در رابطه با عملكرد 9 ماهه تجارت خارجی كشور و استان تهران ارایه شد.

 براساس این گزارش در 9 ماهه امسال میزان صادرات غیرنفتی كشور 31 میلیارد و 500 میلیون دلار است كه از این میزان 6 میلیارد و 95 میلیون دلار سهم استان تهران است.

 
صادرات خدمات طی 9 ماه امسال در كل كشور عدد 6 میلیارد و 310 میلیون دلار را نشان می دهد كه از این میزان دو میلیارد و 701 میلیون دلار سهم استان تهران است.
 
همچنین صادرات خدمات گردشگری وتوریسم در این مدت 3 میلیارد و 560 میلیون دلار كه از این میزان 712 میلیون دلار سهم استان تهران است.

براساس گزارش سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران طی 9 ماه سالجاری میزان صادرات خدمات حمل و نقل و فنی و مهندسی در استان تهران به ترتیب عدد 711 میلیون دلار و یك میلیارد و 479 میلیون دلار را نشان می دهد.
 
در این گزارش آمده است: 24.86 درصد سبد كالای كشور از طریق تهران تامین می شود.
 
در ادامه جلسه مشاور رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در رابطه با برنامه های اقتصاد مقاومتی استان تهران گفت: 91.5 درصد از اهداف اقتصاد مقاومتی طی 9 ماه سالجاری در استان تهران محقق شده است كه تا پایان سال رقم بیشتری خواهد شد.
 
براساس گزارش ارایه شده در جلسه عمده كشورهایی كه از استان تهران كالاهایی به آنها صادر می شود شامل؛ چین،امارات،عراق،تركیه، هند و افغانستان است و واردات كالاها به استان تهران نیز عمدتا از چین،امارات،كره،تركیه،آلمان،هند و روسیه است.
 
در این جلسه عنوان شد كه توافق نامه برجام در افزایش صادرات كالاها از استان تهران موثر بوده است.
همچنین براساس گزارش سازمان صنعت معدن و تجارت برجام موجب شد واردات برخی كالاها كه به شكل غیرمستقیم از كشورهایی اروپایی انجام می شد اكنون به طور مستقیم كالاها از كشورهای اروپایی وارد ایران شود.
 
امامی امین،معاون اقتصادی استانداری تهران نیز با اشاره به اثرگذاری سیاست در اقتصاد و ابعاد مختلف جامعه گفت:‌سهم سیاست در كشورها بیش از سایر بخش ها همچون اجتماعی و اقتصادی اثر گذار است و سایر بخش ها را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.
 
وی با انتقاد از اینكه برخی از دستگاه ها در بخش اقتصادی در طول هم حركت نمی كنند گفت: این نتیجه دستورالعمل هایی است كه اهداف را نقض می كند.
 
همچنین در این جلسه خسروآبادی مدیركل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با اشاره به اینكه نمی توانیم در استان تهران به تراز مثبت گردشگری دست یابیم گفت: علت آن این است كه تهران مبدا خروج است و در ایام نوروز 40 درصد هتل ها و محل های اقامت تخفیف دارند زیرا استان تهران فرستنده مسافر است درست برعكس شمال كشور كه در این ایام و تعطیلات آخر هفته وضعیت گردشگری زیادی دارد.
 
در ادامه جلسه گزارش عملكرد پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در حوزه تجارت خارجی در 9 ماهه سالجاری و عملكرد سازمان صنعت معدن و تجارت ارایه شد.
 
همچنین گزارش آخرین وضعیت احداث پایانه صادراتی محصولات كشاورزی استان و بررسی بازار عراق و موانع صادراتی به این كشور از جمله دستورات جلسه را به خود اختصاص داد.

اخبار جامعه را با ما دنبال کنید./

جامعه خبر


کد مطلب: 649

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/649/صادرات-بیش-9-میلیارد-دلاری-استان-تهران-ماهه-سال-جاری

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir