کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر صنعت: موانع تولید را بردارید/ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی

23 دی 1395 ساعت 18:58


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، بیستمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران به میزبانی شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

پیش از آغاز نشست، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت با همراهی استاندار تهران و فرماندار اسلامشهر از برخی واحدهای صنعتی بازدید کرد.

نعمت زاده با بازدید از شرکت سبلان گستر تهویه در احمد آباد مستوفی، گروه صنعتی سدید کارخانه تولید لوله و تجهیزات و کارخانه کیان تایر چهار دانگه از نزدیک در جریان تولید و مشکلات این واحدهای تولیدی قرار گرفت.

وی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اسلامشهر با اعلام نارضایتی از وضعیت ارائه تسهیلات به صنایع،‌ خواستار تعامل بیشتر مسئولان محلی برای رسیدن به نتیجه مطلوب شد و افزود: گرچه بنده از آمار ارایه شده در خصوص تعداد واحدهایی که موفق به دریافت تسهیلات شده اند ناراضی هستم اما باید در این جهت تلاش شود و فرمانداران با بانکها هماهنگی های لازم صورت دهند تا موانع برطرف شود.

نعمت زاده با بیان این که تسهیلات برای توسعه صنایع و کشاورزی هیچ سقفی ندارد، اظهار کرد: ما 16 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع در نظر گرفته ایم که تاکنون 14 هزار میلیارد آن محقق و به واحدهای مورد نظر ارایه شده است.

وزیر صنعت همچنین بیش از 50 درصد اشتغال شهرستان‌های غرب و جنوب غرب استان تهران را مربوط به بخش تولید و صنعت دانست و خاطرنشان کرد: برای توسعه مراکز صنعتی باید نقاطی در این شهرستانها شناسایی شوند که مشکلات اصولی مانند مسایل مربوط به قوانین جهادکشاورزی نداشته باشند.

نعمت زاده تصریح کرد: مردم حق کار آفرینی و تولید دارند و در این زمینه باید همه مدیران زمینه تحقق این مهم را فراهم کنند.

*وزیر صنعت: ارائه تسهیلات بانکی به 20 هزار واحد صنعتی/تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر در اولویت است

وی همچنین در حاشیه بیستمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران، گفت: 50 درصد اشتغال شهرستان اسلامشهر در بخش صنعت است و بیش از 20 صنعت مهم و بزرگ و صدها واحد صنعتی کوچک و متوسط را در خود جای داده است.

وی با اشاره به ساماندهی واحدهای بدون مجوز در اسلامشهر افزود: در این جلسه در مورد وضعیت آب و فاضلاب،کشاورزی و راه شهرستان تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

قائم مقام ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تهران گفت: برای ساماندهی لکه های صنعتی که مجوز ندارند قرار است موانع مصوب دولت در این زمینه در شهرستان رفع شده تا با رضایت صاحبان صنایع تبدیل به صنایع شهرک های صنعتی خصوصی شوند.

نعمت زاده تاکید کرد: جذب اعتبارات بانکی در ابتدا برای 7500 واحد صنعتی کوچک و متوسط پیش بینی شد که اکنون به 20 هزار واحد رسیده اند و با افزوده شدن واحدهای کشاورزی تا 30 هزار واحد هم امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای صنایع را برشمرد و تصریح کرد: برای صنایع کوچک یک میلیارد تومان،طرح های نیمه تمام دو میلیارد تومان و برای صنایع متوسط سه میلیارد تومان که با مجموع بخش کشاورزی 14 هزار میلیارد تومان برای 20 هزار واحد در نظر گرفته شده است.

وی تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری اسلامشهر را در اولویت دانست و گفت: برای این موضوع منابعی نیاز است که در جلسه مصوب شد تا در قالب بودجه 96 پیگیری شود.

منبع: ایرنا


کد مطلب: 628

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/628/وزیر-صنعت-موانع-تولید-بردارید-ارائه-تسهیلات-بانکی-واحدهای-صنعتی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir