کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیب تهران به جهان صادر می شود

14 دی 1395 ساعت 22:06


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، پاکپور درجلسه هماهنگی توسعه زنجیره صادرات اظهار داشت: با توجه به حجم بالای تولید سیب در استان های تهران، آذربایجان غربی و اصفهان با تولید 2 و نیم میلیون تن امکان صادرات 500 هزارتن سیب کشور به بازارهای هدف روسیه، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، هند، شمال آفریقا و پاکستان که خواهان سیب دماوند هستند برعهده بگیرند.

وی تصریح کرد: پاشنه آشیل ما در صادرات، هماهنگی بین صادرکننده و تامین کننده است ؛ به همین جهت وزارت جهاد کشاورزی بر حمایت و توسعه زنجیره های صادراتی از تولید تا عرضه به بازارهای صادراتی تاکید دارد که با تشکیل این زنجیره ، بازار صادرات و تامین کالا و تولید همیشه حفظ خواهد شد.

وی از پیوستن اتحادیه تولیدکنندگان سیب دماوند به زنجیره صادراتی سیب کشور استقبال کرد و گفت:  با حفظ پیش شرط هایی مثل مشارکت در صادرات یا تعیین قیمت مشخص روند تشکیل این زنجیره و شروع کار را تسریع خواهد کرد.

پاکپور افزود: شرکت های صادر کننده استان تهران نیز با توجه به سوابق امکان صادرات 15 تا 20 هزارتن را دارند که  اگر بازار فروش خارجی نداشته باشیم صادرات امکان پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: دو استان تهران و آذربایجان غربی درحال شکل دهی زنجیره مشترک صادرات سیب هستند که در ادامه با تشکیل یک کنسرسیوم صادراتی کشوری سیب و هماهنگی بخش های تولید، پشتیبانی ، بسته بندی، حمل و نقل وسردخانه صادرات سیب کشور با یک برند ملی به صورت مستمر و پایدار به بازارهای خارجی مدیریت می شود.


کد مطلب: 609

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/609/سیب-تهران-جهان-صادر-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir