کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در میزگرد اقتصادی شبکه خبر

30 فروردين 1401 ساعت 18:06

«علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، 30 فروردین در میزگرد اقتصادی خبر نیمروزی شبکه خبر سیما با موضوع «تحولات جمعیتی و آثار اقتصادی آن» حضور یافت.



به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، وی در این میزگرد بر مدیریت بهینه از فرصت های جمعیتی در ایران تاکید کرد و گفت: فرصت جمعیتی، یک موضوع خاص اجتماعی نیست، بلکه ابعاد جمعیت شناسی، اقتصادی، بازار کار، تامین اجتماعی، سلامت و حتی حوزه برنامه ریزی را نیز شامل می شود.
وی افزود: اتفاقاتی که در دهه گذشته در حوزه اقتصاد ایران رخ داد و ما زیان دیدیم، عدم حضور جوانان در بازار کار است و متاسفانه جامعه نیز این سیاست را ادامه داد.
 وی افزود: در سیاستگذاری و برنامه ریزی باید سهم نیروی انسانی افزایش یابد چراکه اقتصاد ایران به نسبت معیارهای جهانی، دارای کمبود نیروی کار است.
وی یادآور شد: با این روند، اقتصاد ایران در آینده دچار کمبود نیروی کار می شود و بر منابع انسانی حوزه اقتصاد، اثر منفی خواهد گذاشت. بنا بر این باید در سیاستگذاری ها به افزایش سهم نیروی کار توجه ویژه شود تا بهره وری اقتصادی افزایش پیدا کند.
وی یک واحد تولیدی را مثال زد و گفت: در ایران، نرخ نیروی انسانی در واحد های تولیدی 45 درصد و سرمایه نیز 55 درصد است؛ درحالیکه سهم نیروی کار در کشورهای در حال گذار، حدود 70 درصد است.
وی نظام مهارتی موفق را نظامی بیان کرد که به موضوعات مهارتی، فنی، اجتماعی، فردی و آموزشی در خانواده و محیط کار، توجه ویژه دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، نیروی انسانی را یکی از ارکان مهم اقتصاد برشمرد و افزود: در حوزه نیروی انسانی باید به مباحثی  چون: سلامت، آموزش و نوع نظام حکمرانی توجه شود.


کد مطلب: 5994

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5994/حضور-رئیس-سازمان-مدیریت-برنامه-ریزی-استان-تهران-میزگرد-اقتصادی-شبکه-خبر

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir