کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری وبینار آموزشی توجیهی ارزیابی عملکرد سال 1400 برای دستگاه­های اجرایی استان تهران

23 اسفند 1400 ساعت 17:06

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در نشست آموزشی توجیهی رابطین ارزیابی عملکرد که با حضور 80 نفر از مسئولین وکارشناسان ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شد، با اشاره به الزامات قانونی فرایند ارزیابی عملکرد در سطح ملی و استانی، تمدید دوره دوم برنامه­ های اصلاح نظام اداری برای یک سال دیگر را خاطر نشان کرد.



«علی شیرین» در ادامه بر تغییرات شاخص­های عمومی در سال 1400 نسبت به سال­های گذشته مبتنی بر سیاست نتیجه محوری در دولت و اهمیت بالای ارتقای رضایت­‌مندی مردم در دریافت خدمات از دولت تاکید کرد و توجه مدیران دستگاه­‌های اجرایی استان را به منظور برنامه‌ریزی سال 1401، به سند تحول دولت مردمی جلب کرد.
وی مطالعه دقیق شیوه‌نامه‌ها، رعایت چارچوب در ارائه عملکرد بر مبنای واقعیات و رعایت زمان‌بندی اعلام شده را به عنوان اقدامات مهم در فرایند ارزیابی عملکرد، مهم توصیف کرد.
در ادامه، «سمیه محرابی» رئیس گروه نوسازی اداری و مدیریت عملکردِ سازمان، ضمن تشریح الزامات قانونی مربوط به ارزیابی عملکرد سال 1400، از دستگاه های اجرایی که تاکنون نسبت به معرفی رابطین ارزیابی خود اقدام نکرده­‌اند درخواست کرد تا نسبت به معرفی افراد در راستای افزایش تعامل و تسهیل فرایند اقدام کنند. وی همچنین به تبیین نقش هر یک از دستگاه­‌های مسئول از سطح ملی تا استانی در فرایند ارزیابی عملکرد در مراحل مختلف پرداخت.
پس از آن، «احمدی» کارشناس سازمان اداری و استخدامی کشور به ارائه نحوه مستندسازی اقدامات عملکردی در شاخص­‌های عمومی و اختصاصی و تشریح جزئیات شیوه­نامه شاخص­های عمومی سطح استانی پرداخت.
وی بر عدم نیاز به ارائه مستندات در شاخص­‌هایی که به صورت میدانی و یا در بستر سامانه همچون سامانه اقامه نماز و یا سامانه ملی خدمات دولت صورت می گیرند، تاکید کرد و افزود: مستندات ارزیابی در ابتدا، در بستر سامانه جامع مدیریت عملکرد (تسما) دستگاه های ملی بارگذاری می­‌شود و پس از تایید در شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه، برای بررسی و ارزیابی توسط کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه­ریزی استان­ها به سامانه سازمان مذکور منتقل می­شود.
در پایان، ضمن بیان نحوه‌­ی بهره‌­برداری از قسمت­های مختلف سامانه تسما توسط کارشناسان دستگاه‌­های اجرایی، به سوالات مطروحه­‌ی شرکت­‌کنندگان در دوره، پاسخ داده شد.
 


کد مطلب: 5948

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5948/برگزاری-وبینار-آموزشی-توجیهی-ارزیابی-عملکرد-سال-1400-دستگاه-های-اجرایی-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir