کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایان خوش سرشماری 1395/استان تهران جزء برترین های کشور

6 دی 1395 ساعت 17:51


به گزارش سعیده حسن خانی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران در مراسم تجلیل از دست اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 کشور به ارائه نکاتی از نظام آماری مدرن با رویکرد ثبتی مبنا پرداخت.

وی افزود: این نظام آماری به این معنا است که هم زمان با فعالیتی که در پائین ترین سطح آماری رخ می دهد باید سامانه استانداردی همان محل مستقر باشد و آمار لحظه ای را ثبت کند. این آمار باید همانند شبکه بانکی در قالب شبکه پیوسته ای به مرکز آمار ایران منتقل شود.

وی گفت: در ملاقاتی که با مقام معظم رهبری داشتیم نکات عمیقی از سوی ایشان مطرح شد، ایشان فرمودند آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی پایه اصلی تصمیم گیری است. همه مردم باید شرکت کرده و اطلاعات درست بدهند. دستکاری در آمار چه از سوی مردم و چه از سوی مراکز آماری گناه کبیره است.

پارسا در ادامه افزود: اطلاعات اخذ شده از مردم محرمانه است، هیچ یک از اطلاعات افرادی که در سرشماری سال ١٣٩٥ شرکت کرده‌اند، به هیچ شخص و نهادی ارایه نخواهد شد و اطلاعات نزد مرکز آمار ایران محفوظ است.

رئیس مرکز آمار ایران با تاکید بر اینکه مرکز آمار ایران ارایه آمار سفارشی و دستکاری در آمار را بر خود گناه می داند، افزود: البته منکر برخی خطاها نیستیم. درصدی از خطا در کار نمونه گیری و خوداظهاری طبیعی است.

پارسا از عملکرد مرکز آمار در ارایه صحت آمار دفاع کرد و گفت: به دنبال ارایه آمار ساختگی و سفارشی نیستیم، تاکید می‌کنم که مرکز آمار بر صحت اطلاعات شده متعهد است و گناه آمارسازی رو بر خود سخت تَر می‌داند.

رئیس مرکز آمار ایران از عملکرد استان ها و سازمان های برنامه و بودجه استانی تشکر کرد و گفت: نمی توان امتیاز خوب، متوسط و یا ضعیف را در عملکرد سرشماری استان ها درنظر گرفت، چراکه امتیاز همه استان ها عالی و به هم نزدیک بود.

پارسا افزود: در استان تهران برای انجام سرشماری تغییر ساختاری جدید پیش آمد و تمام امکانات فرمانداری، شهرداری، سازمان برنامه و بودجه برای این مهم به کار گرفته شد در حالی که در گذشته شهرداری دخالتی در سرشماری نداشت. این تغییر ساختار جسارتی قابل تقدیر است. بنابراین بهترین سرشماری در استان تهران انجام شد، هر چند تهران از نظر برخی شاخص ها از دیگر شهر ها پایین تر بود.

 


کد مطلب: 593

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/593/پایان-خوش-سرشماری-1395-استان-تهران-جزء-برترین-های-کشور

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir