کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز پروژه جدید در پایتخت ممنوع/تمام مصوبات رئیس جمهور اجرایی می شود

3 دی 1395 ساعت 16:42


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، سید حسین هاشمی استاندار تهران روز پنجشنبه  در سفر به شهرستان قدس با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به شهدای والا مقام ادای احترام کرد.

وی همچنین از پروژه های عمرانی شهرستان همچون تقاطع غیر همسطح و رفع مشکلات ترافیک ورودی و خروجی شهرستان به تهران و کرج بازدید کرد.
 
بازدید از بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان قدس و پروژه مصلای مرکزی شهرستان از دیگر برنامه های سفر استاندار به شهرستان قدس بود.
 
سیدحسین هاشمی در جلسه ای که با حضور مسئولان شهرستان قدس،نمایندگان شهرستان در مجلس و جمعی از معاونان استاندار برگزار شد گفت: در سخنان خود باید بیش از توجه به ایده آل ها بر مبنای واقعیت ها سخن بگوییم.
 
وی افزود: از ابتدای حضورم در استانداری تهران به شهرستان های جدیدالتاسیس که از نظر تشکیلات اداری و امکانات جمعیتی محدود بودند توجه ویژه ای داشتیم.
 
استاندار تهران با بیان اینکه آغاز طرح های جدید در برنامه ریزی ها ممنوع است و باید طرح های عمرانی قدیمی به اتمام برسند تصریح کرد: در دولت یازدهم شاهد کاهش ناگهانی درآمد کشور و تشدید تحریم ها شدیم.
 
هاشمی ادامه داد: با وجود آنکه کاهش قیمت جهانی نفت اثر زیادی بر کشورهای صادرکننده نفت داشت اما با فکر و توانمندی و توکل به خدا ایران کمترین اثر را در بین این کشورها داشت.
 
وی گفت: با وجود محدودیتی که از نظر قانونی در آغاز طرح های جدید در شهرستان ها داشتیم اما با سفر رییس جمهور به شهرستان های استان تهران توانستیم بسیاری از مشکلات مناطق را کم کنیم.
 
استاندار تهران با تاکید براینکه همه مصوبات سفر رییس جمهور به استان تهران اجرایی می شود، تصریح کرد: سال 94 قیمت نفت به کمتر از 30 دلار رسید در شرایطی که پیش از این سالانه 2 میلیون و 400 هزار بشکه نفت تا 140 دلار صادر می کردیم این میزان ناگهان به کمتر از یک میلیون بشکه تا 30 دلار رسید.
 
هاشمی ادامه داد: در سفر رییس جمهور به شهرستان قدس ساخت بیمارستان، افزایش کیفیت آب و تصفیه فاضلاب مصوب شد.
 
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم هر سال به میزان بودجه شهرستان ها از نظر تخصیص و پرداخت افزوده شده است، تاکید کرد: توانستیم دولت را مجاب کنیم که تهران فقط شهر تهران نیست و 16 شهرستان است و 50 درصد مالیات کشور را تامین می کند در حالیکه سهم بودجه عمرانی استان 3 درصد و برابر با شهرستان های کوچک کشور است.
 
استاندارتهران با اشاره به اینکه تهران استان برخورداری نیست، افزود: هر سال با افزایش 7 تا 10 هزار میلیارد تومانی مالیات استان تهران مواجه هستیم اما هیچ وقت به مازاد 100 درصد نرسیده ایم درحالیکه از مازاد مالیات می توان برای استان هزینه کرد.
 
هاشمی تامین 50 درصد مالیات کشور از سوی استان تهران را نیازمند تشویق دانست و گفت: شهرستان های استان تهران باید توجه کنند که با نفت بشکه ای 120 دلار چه بودجه ای داشتند و اکنون با نفت 30 دلار چه بودجه ای برای شهرستان ها اختصاص می یابد.
 
وی ادامه داد: پروژه بیمارستان قدس نهایی خواهد شد و از 35 نماینده استان در مجلس شورای اسلامی می خواهیم که در توسعه پروژه های شهرستان ها،استان را همراهی کنند.
 
استاندار قدس،ملارد و بهارستان را از جمله شهرستان های مهم استان برشمرد و گفت: از ابتدای دولت تلاش کردیم تا این شهرستان ها را از غربت خارج کنیم تا در سایه تهران فراموش نشوند.
 
هاشمی بازگشت شبکه 5 سیما و پخش برنامه های سلام تهران در آشناسازی هویت شهرستانها را از اقدامات مهم برشمرد.
 
وی در پایان با اشاره به وضعیت زمین های اوقاف در شهرستان قدس تاکید کرد: در حال حاضر با مدیریت فعلی اوقاف و امور خیریه استان تهران شاهد بهبود شرایط و شناسایی بهتر وضعیت استان در زمینه اوقاف هستیم.

 


کد مطلب: 585

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/585/آغاز-پروژه-جدید-پایتخت-ممنوع-تمام-مصوبات-رئیس-جمهور-اجرایی-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir