کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی شاخص‌های زیست‌محیطی پایتخت درجلسه‌آمایش/دوشهرستان‌ وضع‌خوبی‌ندارند

1 دی 1395 ساعت 8:03


شهرام عدالتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران درباره جزئیات هفتمین جلسه کارگاه آمایش پایتخت گفت: به دلیل اهمیت موضوعات زیست محیطی جلسه هفتم کارگاه در اداره کل محیط زیست استان تهران با حضور ناصر مهردادی مدیرکل و نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد.

وی افزود: سند آمایش یک سند بین دستگاهی است که تدوین و اجرای آن مشارکت همه ارگان های مرتبط را می طلبد، به همین منظور تصمیم گرفته ایم که جلسات کارگاه را هر هفته در یکی از دستگاه های اجرایی برگزار کنیم.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی استان تهران به شاخص های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد ابتدا دستگاه های تخصصی شاخص های زیست محیطی و موضوعات مربوط به محیط زیست را تایید کنند. همچنین رابطه شاخص های محیطی و سکونتگاه های انسانی بررسی و تحلیل شد. برای مثال بیش از 85 درصد سکونتگاه ها در طبقات ارتفاعی 1000 تا 1400 متر و در شهرستان شهریار هم بیشترین ساخت و سازها در اراضی با بیشترین توان زراعی ساخته شده است.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه استان تهران در ادامه به رتبه بندی شهرستان های تهران از لحاظ شاخص های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: به طور کلی شهرستان های بهارستان و پاکدشت بیشترین چالش زیست محیطی و شهرستان های دماوند و فیروزکوه به نسبت شرایط مطلوب تری دارند.

به گفته عدالتی برای رسیدن به زبان مشترک ما بین دستگاه های اجرایی و برنامه آمایش جلسه ای برای تعیین نهایی شاخص های زیست محیطی استان تهران با حضور نمایندگان ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، مدیریت بحران استانداری تهران، آب و فاضلاب برگزار می شود.

وی با بیان اینکه حل بحران های زیست محیطی استان تهران پاسخی ملی می خواهد، افزود: موضوع محیط زیست صرفا مربوط به دستگاه خاصی نیست بلکه دغدغه ملی و جهانی است.

عدالتی اضافه کرد: یکی از موضوعات مطرح در آمایش، تبدیل تهران به جهانشهر است که باید ماموریت هایی برای آن تعریف شود. اگر می خواهیم در سند چشم انداز، کشور اول منطقه باشیم باید تهران را تبدیل به قطب تجاری، اقتصادی و سیاسی منطقه ای کنیم.

گفتنی است،جلسه آتی کارگاه آمایش استان تهران در شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با موضوع صنعت برگزار می شود.

 


کد مطلب: 581

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/581/بررسی-شاخص-های-زیست-محیطی-پایتخت-درجلسه-آمایش-دوشهرستان-وضع-خوبی-ندارند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir