کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهبود وضعیت تجار و بازرگانان استان تهران در روسیه

28 آذر 1395 ساعت 7:44


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، محمد امامی امین،معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با اشاره به سفر اخیر هیات تجاری استان تهران با همراهی استاندار به آستراخان روسیه گفت: هدف اصلی از حضور استاندار و هیات همراه در این سفر افتتاح نمایشگاه محصولات تولیدکنندگان و تجار ایرانی بوده است.
 
وی افزود: آستراخان به دلیل قرابت فرهنگی و جغرافیایی دروازه ورود ایران به روسیه از طریق مرز آبی شناخته می شود.
 
معاون استاندار تهران با بیان اینکه در این سفر 60 تاجر و بازرگان از استان تهران حضور داشتند تصریح کرد: نمایشگاهی از محصولات غذایی،صنعتی و ساختمانی با حضور استاندار تهران در آستراخان افتتاح شد و تاجران و بازرگانان استان توانستند به اهدافی در صادرات دست یابند.
 
امامی امین به قراردادهای خوبی که بین تاجران ایرانی و روسی در این نمایشگاه منعقد شد اشاره کرد و گفت: برای آنکه بتوانیم گام موثری در توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی برداریم بهترین مسیر توسعه صادرات و تجارت است.
 
وی استان تهران را دارای ظرفیت زیادی در صادرات انواع کالاها دانست و عنوان کرد: حجم و تنوع و کیفیت خوب کالاها در استان تهران با بسیاری از کالاهای برتر دنیا قابلیت رقابت دارد و بازار 200 میلیون نفری روسیه مقصد خوبی برای اهداف صادرات از استان تهران است.
 
معاون استاندار شرایط نامناسب اقلیمی روسیه در تولید مواد غذایی و کشاورزی را دلیل مهمی برای صادرات مواد غذایی از استان تهران دانست و تصریح کرد: در این سفر پیگیری راه اندازی کریدور شمال به جنوب ایران و روسیه بررسی شد که با راه اندازی آن امکان انتقال کالا از جنوب ایران به شمال و روسیه  و اروپا تسهیل می شود.
 
امامی امین با اشاره به سفر به شهر مسکو در روسیه گفت: در مسکو شورای بازرگانان ایرانی با حضور تجار بخش خصوصی افتتاح شد و مهمترین هدف این شورا ساماندهی و بهبود وضعیت بازرگانان ایرانی در روسیه است.


کد مطلب: 575

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/575/بهبود-وضعیت-تجار-بازرگانان-استان-تهران-روسیه

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir