کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موفقیت های صادراتی تهران در سال95/مهمترین محصولات صادراتی پایتخت

24 آذر 1395 ساعت 19:12


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، محمدرضا مس فروش در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران که در هتل اسپیناس برگزار شد افزود: راز موفقیت و پیشرفت بسیاری از کشورهای توسعه یافته در جهان نیز اجرای همین رویه یعنی کاهش تصدی گری دولت در حوزه اقتصاد و پررنگ شدن نقش بخش خصوصی است.
 
وی در مورد انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران نیز گفت: در پی فراخوان اعلام شده، حدود 90 واحد در سامانه نام نویسی کردند و تلاش شد تا شایستگان حوزه صادرات را میان واحدهای واجدشرایط انتخابب کنیم.
 
*موفقیت های صادراتی استان تهران در سال 95
 
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان تهران از ارتقای توان صادراتی این استان در هشت ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: با اینکه هدفگذاری صادراتی استان تهران برای امسال 8.8 میلیارد دلار بود اما تا پایان هشتمین ماه امسال میزان تحقق این رقم 93.3 درصد بوده است.
 
مس فروش همچنین موفقیت استان تهران در صادرات خدمات را چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه فراتر از برنامه عمل کرده ایم و بر اساس آمارها در پنج ماه نخست امسال میزان تحقق صادرات خدمات از استان 107 درصد بوده است.

به گفته او، این ارقام برگرفته از آمارهای گمرک جمهوری اسلامی و سازمان توسعه تجارت است.
 
مس فروش مهمترین اقلام صادراتی استان تهران را انواع حلال ها، رقیق کننده ها، مرکبات، قطعات خودرو، فرش، محصولات دامی، روغن، پسته و... عنوان کرد.
 
وی همچنین در خصوص وارادت کالا به استان تهران نیز گفت: در جلسات مختلف به این نتیجه رسیدیم که محدودیتی برای کالاهای سرمایه ای که کمکی برای تولید داخلی هستند و نیز کالاهای واسطه ای که چنین نقشی دارند را قائل نشویم.
 
وی ادامه داد: البته قرار شد که از واردات کالاهای مصرفی به تهران ممانعت کنیم اماتاکنون این اتفاق نیفتاده است.
 
وی عمده محصولات وارداتی به استان تهران را مکمل های دارویی، قطعات خودرو، گوشی تلفن همراه، لوازم پزشکی، کره خوراکی و اجزای توربین بخار عنوان کرد.
 
*اراده ستاد تسهیل برای حمایت از تولیدات داخلی
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه به فعالیت های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار اشاره کرد و گفت: این ستاد در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی ایجاد شده و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و رفع آنها از مهم ترین اهداف و برنامه های این ستاد است.
 
مس فروش به تخصیص 16 هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: سهم استان تهران از این تسهیلات 8.2 درصد است که نسبت به حجم واحدهای صنعتی استان تخصیص یافته است.
 
وی افزود: پیرو فراخوانی که از 6 ماه پیش به شهرک های صنعتی و تشکل های مرتبط دادیم، حدود 2400 واحد متقاضی استفاده از این تسهیلات در سامانه «بهین یاب» ثبت نام کردند که همه آنها را به بانکهای عامل معرفی کردیم اما متاسفانه تاکنون بانکها فقط به 290 واحد تسهیلات پرداخت کرده اند که از این وضع گلایه مندیم، زیرا این رویه در حالی کند است که همه ارکان نظام از رهبری تا سایر مسئولان بر رفع موانع تولید تاکید دارند.

به گفته این مسئول، از هفت پروژه تعریف شده برای پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی که تکلیف شده، چهار پروژه آن مربوط به استان تهران است.
 
آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران با حضور استاندار تهران و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
 
دراین مراسم از 30 صادرکننده برتر و نمونه استان تهران تجلیل می شود.


کد مطلب: 572

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/572/موفقیت-های-صادراتی-تهران-سال95-مهمترین-محصولات-پایتخت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir