کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش جایگاه های بنزین تا پایان سال95/ 10درصد معابر تهران بی نام است

24 آذر 1395 ساعت 18:51


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه نوزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران صبح امروز، به ریاست سید حسین هاشمی استاندار، دبیری نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، دستور کار این جلسه سه محور ارائه گزارش از اقدامات دستگاه های اجرایی در بخش اقتصاد مقاومتی، معرفی طرح شرکت پست "مدیریت نشانی مکان محور"(G-NAF) تعیین مکان مناطق با استفاده از پلاک، کد پستی و .. و گزارشی از اقدامات شرکت پخش فرآورده های نفتی بود.

در اين جلسه معاون اداری مالی استانداری تهران، نماینده سازمان جهاد سازندگی استان تهران و نمایندگان شهرستان های این استان به ارائه گزارش عملکرد خود درباره طرح های اقتصاد مقاومتی پرداختند.

در ادامه استاندار تهران در جمع خبرنگاران درباره موضوعات مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: یکی از اقدامات مربوط به اقتصاد مقاومتی کشت زعفران در شهرستان رباط کریم است که در 60 هکتار انجام شده و نزدیک 400 کیلو برداشت داشته است. سازمان جهاد کشاورزی هم اعلام کرد که این محصول هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کمیت نسبت به استان های دیگر تولیدات خوبی داشته و گسترش آن در استان تهران با توجه به خشکسالی و کمبود آب کشت خوبی است و درآمد خوبی هم برای کشاورزان دارد.

وی با اشاره به کشت پسته در 5 هزار هکتار زمین شهرستان رباط کریم، افزود: کیفیت این محصول از کیفیت پسته در رفسنجان بالاتر بوده و با توجه به کمبود آب کشت مناسبی برای منطقه است.

استاندار تهران اولویت اصلی پایتخت در کشاورزی را کشت جایگزین عنوان کرد و گفت: این اقدام هم به لحاظ اقتصادی و هم حفظ محیط زیست بهینه  است و ما توصیه کردیم برای ادامه این کار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران کشت جایگزین را در شهرستان های دیگر گسترش دهد.

هاشمی درباره طرح مدیریت نشانی شرکت پست و اهمیت آن گفت: براساس این طرح، مکان های هر منطقه با دقیق ترین تشخیص با پلاک و دیگر شاخص های مکان یابی شناسایی شده و بانک اطلاعاتی خوب و دقیقی تشکیل می شود. براساس گزارش اداره پست نزدیک 10 درصد معابر در استان تهران فاقد نام استو این مهم با همکاری دستگاه های ذیربط باید حل شود چراکه از همه نظر به نفع دولت و حاکمیت است.

استاندار تهران همچنین درباره گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: در استان تهران روزانه 15 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود که از این میان سهم تهران 10 میلیون و سهم شهرستان ها 5 میلیون لیتر است.

وی از افزایش تعداد جایگاه های عرضه بنزین تا پایان سال 95 و برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: نگرانی از کمیت بنزین ارائه شده در جایگاه ها برطرف شده است چراکه قوه قضائیه و سازمان استاندارد کنترل دقیقی دارند، خطای 4 درصد در کمیت بنزین جایگاه ها در گذشته به نیم درصد رسیده و این نشان از رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

هاشمی در پایان گفت: جلسه آتی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر صنعت که جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است در شهرستان اسلامشهر یکی از 5 شهرستان موفق در اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.


کد مطلب: 569

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/569/افزایش-جایگاه-های-بنزین-پایان-سال95-10درصد-معابر-تهران-بی-نام

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir