کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

236 هزارمیلیاردهزینه جاری دولت در سال 96/بودجه ریلی 70 درصدافزایش یافت

21 آذر 1395 ساعت 12:23


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران،محمدباقر نوبخت در جریان سفر خود به سه استان کشور (مرکزی، همدان، کرمانشاه) اظهار کرد: ۱۰ هزار ميليارد تومان در بودجه سال ۹۶، علاوه بر اعتبار سالانه برای چهار اولويت توسعه راه آهن، محيط‌زيست، آب و فاضلاب اختصاص يافت.

*اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای گسترش حمل و نقل ریلی

نوبخت افزود: ۲ هزار ميليارد تومان اين اعتبار برای توسعه و گسترش حمل و نقل ريلی كشور اختصاص يافته است.

وی توسعه خطوط ريلی را يكی از اهداف مهم دولت تدبير و اميد عنوان كرد و ادامه داد: راه آهن غرب از اهميت ويژه ای برای دولت و سازمان برنامه و بودجه برخوردار است و بر اين اساس اعتبار قابل توجهی برای تكميل برخی قطعات آن اختصاص يافته است.

نوبخت تاكيد كرد: با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب درصدد آنيم كه بتوانيم كشور را به گونه‌ای از نهايت كارايی برخوردار كنيم تا با اتصال مراكز استانها به شبكه سراسری و شبكه سراسری هم كه به شبكه بين‌المللی هست بتوانيم شرايطی فراهم گردد تا اگركسی اراده كند از طريق قطار به هر نقطه جهان نيز سفر كند.

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: دولت يازدهم در كنار توجه جدی به حمل و نقل هوايی و جاده‌ای به عنوان زيرساخت‌های حركت پيشرفت، اولويت را به توسعه حمل و نقل ريلی قرار داده است.

*افزايش ۷۰ درصدی بودجه ريلی كشور در سال ۹۶

همچنين در جريان بازديد از روند احداث خطوط ريلی غرب كشور در ايستگاه راه آهن ملاير، معاون رئيس جمهور گفت: سال آينده بودجه حمل و نقل ريلی كشور با افزايش ۷۰ درصدی به سه هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان می رسد.

وی اظهار كرد: دولت در سال جاری و بودجه ۱۳۹۶، برای شبكه ريلی كشور اهميت ويژه‌ای در نظر گرفته و توسعه زيرساخت های ريلی كشور از اولويت های دولت است.

نوبخت ادامه داد: از اولويت های ما در برنامه ششم و در سال ۱۳۹۶ گسترش حمل و نقل ريلی كشور است تا با اختصاص اعتبارات مورد نياز و سرمايه گذاری در اين زمينه بتوانيم زيربناها را آماده كنيم.

نوبخت همچنين با بيان اين كه يكی از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی كه در دولت تشكيل شده اتصال پنج استان به شبكه حمل و نقل ريلی است، گفت: خط تهران- همدان- سنندج، ملاير- فيروزان- كرمانشاه، مراغه- اروميه، ميانه- بستان آباد- تبريز و قزوين- رشت- آستارا خطوط حمل و نقل ريلی جديد كشور خواهند بود.

*236 هزار ميليارد تومان هزينه جاری دولت در سال آینده

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در بخش ديگری از سخنانش، هزينه های جاری دولت در سال آينده را ۲۳۶ هزار ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: اين هزينه ها در بخش های مختلفی صورت میگيرد كه از جمله آن ها میتوان به اختصاص ۷۲ هزار ميليارد تومان آن برای رفاه اجتماعی نظير كميته امداد، بهزيستی، صندوق های بازنشستگی و... اشاره كرد.

وی گفت: از موارد ديگر كه میتوان اشاره كرد، اختصاص ۴۷ هزار ميليارد تومان هزينه های جاری به آموزش و پژوهش كه مورد تاكيد رهبری نيز قرار دارد، ۴۰ هزار ميليارد تومان آن به بحث های دفاعی و امنيتی و ۲۱ هزار ميليارد تومان آن به بحث درمان و سلامت است.


کد مطلب: 561

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/561/236-هزارمیلیاردهزینه-جاری-دولت-سال-96-بودجه-ریلی-70-درصدافزایش-یافت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir