کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تراز اقتصادی- تجاری پایتخت در 8 ماه سال جاری مثبت است

20 آذر 1395 ساعت 8:55


نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران درباره سرمایه گذاری خارجی در ایران بویژه استان تهران گفت: کشورهای خارجی رقیب (چین و کره) از سرمایه گذاری در ایران استقبال کرده و در این زمینه با یکدیگر رقابت دارند.

وی افزود: همه دنیا اذعان دارند که سال ۲۰۱۶ سال پایه توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و اگر بداخلاقی هایی از سوی آن ها نسبت به ایران می بینید به همین دلیل است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران اظهار کرد: در 8 ماه نخست سال جاری تراز اقتصادی-تجاری ما مثبت بوده است. همچنین 189 کشور در بخش اقتصادی ایران تحقیق و بررسی کرده و تا سال 2023 حدود یک تریلیون دلار سرمایه برای جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کرده اند، چرا که می دانند چه اتفاق مهمی در حال رخ دادن است.

ترکی گفت: تمام اقتصاددانان جهان معتقددند ایران رتبه هفدهم در جهان را دارد. می توانم بگویم که به دلیل قوی بودن پایه های اقتصادی ایران توانستیم در تحریم ها دوام بیاوریم.

وی افزود: مقام اول گاز و مقاوم سوم نفت جهان و مقام هفتم ذخایر معدنی از آن ایران است برای همین می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران با بیان اینکه کشورها پس از برجام به این نتیجه رسیدند می توانند سرمایه گذاری های خوبی در آسیا داشته باشند، گفت: تاکنون ۱۰۰ کشور برای سرمایه گذاری در تهران حضور پیدا کردند و ما داریم انتخاب می کنیم با کدام کشور کار کنیم.


کد مطلب: 556

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/556/تراز-اقتصادی-تجاری-پایتخت-8-ماه-سال-جاری-مثبت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir