کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«قرچک» شهرک صنفی و صنعتی پوشاک تهران می شود

16 آذر 1395 ساعت 4:11


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، مراسم اختتامیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان قرچک صبح امروز با حضور نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مرسل پور فرماندار قرچک، شهردار و رئیس شورای شهر، بخشدار، مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی و مسئولان اجرایی سرشماری نفوس و مسکن شهرستان برگزار شد.

فرماندار قرچک در این مراسم با تشکر ویژه از شهرداری، و دستگاه های درگیر در امر سرشماری گفت: سیاست های تشویقی، سفارش ائمه جمعه و همدلی همه مسئولان شهرستان باعث شد تا شهرستان قرچک که پیش از این رتبه ۱۳ استان در سرشماری را داشت به رتبه اول(سرشماری حضوری و رتبه دوم سرشماری اینترنتی) در این طرح بزرگ آماری برسد.

وی با اعلام یک درصدی غایبان سرشماری در این شهرستان، افزود: نقش رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی،همچنین پوشش مناسب و مطلوب کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی ستاد سرشماری شهرستان را در پیشبرد و موفقیت سرشماری نادیده نمی گیریم.

در ادامه این مراسم نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: وجود همدلی و وحدت در مسئولان شهرستان ما را در دقت، نظارت و ترغیب بیشتر برای توسعه استان کمک می کند.

وی افزود: ۵ شاخص مهم برای توسعه وجود دارد که یکی از آن ها بخش سلامت  است.

سرشماری سال ۹۰ شهرستان نشان می داد که جمعیت در مرز ۲۳۰ هزار نفر بود که با امکانات این شهرستان همخوانی نداشت. اما امروز از بیمارستان ۹۶ تخت خوابی شهرستان بازدید کردم ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انشالله از فروردین سال آینده به بهره برداری برسد.

در بخش حوزه آموزش تراکم دانش آموزی در شهرها ۳۸ نفر و در روستاها در مرز  ۴۰ نفر بود امروز خوشبختانه این تراکم کمتر شده و به مرز ۲۷ نفر رسیده است.

ترکی اظهار کرد:  در برنامه ششم توسعه در حوزه اموزش حمل و نقل عمومی و زیرساخت ها برای استان و شهرستان ها بویژه قرچک برنامه داریم. همچنین در بخش آبرسانی و آب شرب سالم با پیگیری های به عمل آمده نسبت به گذشته شهر و روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: یکی از سوالات فرم های سرشماری بیکاری و اشتغال بود موضوعی که برخی می گفتند در فرم سرشماری دکر نشده درحالی که یکی از مهمترین اهداف سرشماری تعیین درصد و جمعیت شاغل و بیکار است. باید گفت که یکی از اقدامات مهم فرماندار قرچک ایجاد شهرک صنعتی و صنفی است که قدم اول آن برداشته شده با پیگیری های ما در سطح استان ایجاد یک شهرک صنفی پوشاک در این منطقه است تا از کل شهر تهران منفک و تنها در شهرستان مستقر شود.


کد مطلب: 548

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/548/قرچک-شهرک-صنفی-صنعتی-پوشاک-تهران-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir