کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

3500میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی در تهران/تخصیص۵۵درصد اعتبارات

7 آذر 1395 ساعت 7:57


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، شورای اداری شهرستان پیشوا صبح امروز یک شنبه به ریاست نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با حضور محمد کرم محمدی فرماندار شهرستان، حجت الاسلام و المسلمین شریفی نیا امام جمعه و جمعی از مدیران کل ادارات شهرستان پیشوا برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرماندار پیشوا گزارشی از مشکلات شهرستان در حوزه نیروی انسانی و ادارات بیان کرد. موضوع آب آشامیدنی، سهم آب کشاورزی و دامداری با توجه به تولید ۸۰۰ هزار تن محصولات دامداری و کشاورزی در این شهرستان، ایجاد مجموعه ورزشی برای جوانان، خطر فرو نشست در زمین های روستاهای اطراف به دلیل برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی، خالی بودن ۵۰ درصد مسکن مهر پیشوا به دلیل نبود فضای سبز و مجموعه های فرهنگی و خدماتی، سهم کم شهرستان در استفاده ازسد ماملو از جمله مسائل مطرح شده از سوی فرماندار پیشوا بود.

شهردار پیشوا هم در این جلسه گفت: ۵۰ هزار افغانی در پیشوا وجود دارد که هیچ درآمدی ندارند و از خدمات شهری استفاده می کنند، شهرداری شهرستان درآمد ندارد و عوارض آلودگی به شهرستان داده نمی شود.

نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در این جلسه اظهار کرد: تمام اقتصاد دادانان جهان معتقددند ایران رتبه هفدهم در جهان را دارد. می توانم بگویم که به دلیل قوی بودن پایه های اقتصادی ایران توانستیم در تحریم ها دوام بیاوریم.

وی افزود: مقام اول گاز و مقاوم سوم نفت جهان و مقام هفتم ذخایر معدنی از آن ایران است برای همین می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران با بیان اینکه کشورها پس از برجام به این نتیجه رسیدند می توانند سرمایه گذاری های خوبی در آسیا داشته باشند ایران است به نحوی که تاکنون ۱۰۰ کشور برای سرمایه گذاری در تهران حضور پیدا کردند و ما داریم انتخاب می کنیم با کدام کشور کار کنیم.

در هشت ماهه سال جاری ۹۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در سطح استان تهران از سوی ژاپن و کره جنوبی داشتیم و این نشان می دهد که کشور روی مسیر توسعه قرار گرفته است.

در ۷ ماهه گذشته ۵۵ درصد تخصیص اعتبارات در تهران داشتیم و در شهرستان پیشوا ۵۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در دست اجرا داریم. ما به دنبال کشاورزی صنعتی با هدف صادرات هستیم و اب رسانی در این خصوص آغاز شده و درخواست دارم تعاونی آب بران در شهرستان پیشوا ایجاد شود.

ترکی گفت: به اعتقاد من بحث ساختار و تشکیلات اداری شهرستان پیشوا باید درست شود. این مورد باید حتما اجرایی شود و برای این کار راهکار داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در ادامه دستور داد تا پروژه های حوزه ورزش و جوانان تکمیل و در حوزه کشاورزی بخش گلخانه ای شهرستان تکمیل و ساماندهی شود.


کد مطلب: 539

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/539/3500میلیارد-تومان-سرمایه-گذاری-خارجی-تهران-تخصیص۵۵درصد-اعتبارات

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir