کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش اربعین؛

اینجا مدیر و کارمند نداریم/ خدمات شبانه روزی بچه های «سرمیرعماد»

30 آبان 1395 ساعت 12:56


پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران/ سید هادی کسایی زاده/ یک کارگاه ساختمانی نیمه کاره در مرکز نجف، کارگران مشغول کارند. صدای جوشکاری، حمل و نقل مصالح و خاک ... در میان یکی از طبقات محل اسکان کف را موکت کرده اند همراه با چند پتو ... فقط همین! بدون تجملات و تشریفات ...

اینجا محل اسکان مدیران و کارکنان سازمان برنامه و بودجه استان تهران است که برای ارائه خدمات ستاد اربعین استان تهران قبل از مراسم اربعین حسینی حاضر شده اند.

هوا آرام آرام سرد می شود و گروهی از زائران قبل از عزیمت به کربلا به نجف می آیند. توزیع و جمع آوری روزانه 90 هزار تخته پتو، طبخ و توزیع روزانه حدود 100 هزار وعده صبحانه و ناهار و شام همراه با تامین موکت، شارژ تلفن همراه و استقرار 400 چشمه حمام و سرویس های بهداشتی بخشی از اقدامات و خدمات ستاد اربعین استان تهران است که سازمان برنامه و بودجه با همکاری استانداری تهران (همراه با دستگاه های مرتبط) این خدمات را ارائه می کنند.

بچه های سرمیرعماد یا همان ساختمان سازمان برنامه و بودجه استان تهران همه یکرنگ شده اند. اصلا نمی توانید میان آنها مدیر، رئیس سازمان، معاون یا حتی نیروی خدماتی را تشخیص دهید. لباس های متحد الشکل و نوکری زائران عتبات عالیات تنها هدف این گروه ویژه است.

بی خوابی، سرمای هوا و خستگی کار روزمره عادت شده و باید تحمل کنند چراکه مدیریت و ارائه خدمات به صدها هزار زائر با کوچکترین سهل انگاری از دست خارج می شود. وضعیت به نحوی است که حتی گروهی از بچه ها نتوانستند در چند روز نخست به زیارت بارگاه ملکوتی امیرالمومنین(ع) و حتی کربلای معلی مشرف شوند. برخی هم سرما خورده و تب و لرز کردند اما به هر زحمتی بود دوباره به کار بازگشتند.

کار از بعد از نماز صبح آغاز می شود. آب حمام باید گرم باشد، صبحانه آماده و به سرعت باید پتو و موکت ها جمع آوری شوند. زائران دیگر می دانند که ساعت توزیع صبحانه حدود 7.5 و 8 است برای همین به صف ایستند. هر نفر یک پیاله عدسی یا آش و ... بعد از صرف صبحانه زائران محل اسکان را ترک می کنند و نظافت آغاز می شود. زائران جدید از راه می رسند و نیازمند شارژ تلفن همراه و استحمام و ناهار گرم هستند. آشپزخانه ستاد از برنج و مرغ تا پلو عدس و قیمه را برای وعده ناهار در دستور کار دارد.



چند صد تابلوی برق هم برای شارژ تلفن های همراه در مکان های مختلف جا نمایی شده و حمام پورتال با آب گرم نفس زائران را جا می آورد.

ستاد اربعین استان تهران با مدیریت خوب و بدون حاشیه حداقل خدمات مورد نیاز زائران را تامین کرده است که نتیجه آن هم خواندن صلوات و دعای خیر زائران پس از خروج از نجف است.

هر چند می توان خدمات بهتری را ارائه کرد اما این نیازمند مشارکت دولت عراق و یا شهر نجف است.

اربعین هم تمام می شود و زائران یک به یک و گروه به گروه به ایران و کشورهای خود باز می گردند اما کار بچه های سر میرعماد همچنان ادامه دارد. تهیه گزارش کار، جمع آوری و لیست برداری ملزومات و غیره ... شاید نتوانند همانند سایر زائران زیارت کاملی نداشته باشند اما اجر نوکری زائران اهل بیت برای آنها محفوظ است.



 




کد مطلب: 530

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/530/اینجا-مدیر-کارمند-نداریم-خدمات-شبانه-روزی-بچه-های-سرمیرعماد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir