کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صادرات 5 میلیارد تومانی پایتخت در 7 ماه نخست سال95

25 آبان 1395 ساعت 6:51


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، نشست هم اندیشی تولید و صادرات محصولات بخش صنعت و كشاورزی استان تهران با محوریت سومین نمایشگاه و همایش بزرگ صنعتی- بازرگانی ایران در جنوب روسیه(آستراخان) با حضور جمعی از مسئولان سازمان صنعت معدن و تجارت استان و تعدادی از بازرگانان و تجار استان برگزار شد.
 
 در این نشست رضایی،مدیر پروژه های اقتصاد مقاومتی سازمان صنعت معدن و تجارت در توسعه صادرات استان گفت:‌ 80 درصد صادرات ایران از آستراخان به سمت مسكو حركت می كند.
 
وی با بیان اینكه بخش اعظم صادرات روسیه از جنوب این كشور است به وضعیت تجاری ایران با روسیه اشاره كرد و گفت: در 7 ماهه گذشته كشور ایران 24 میلیارد تومان صادرات داشته است كه از این میزان 5 میلیارد تومان مربوط به صادرات كالاها از استان تهران است.
 
رضایی 65 درصد ثبت سفارش ها را از استان تهران دانست و تصریح كرد:‌ كشور روسیه تبادل تجاری زیادی با استان تهران دارد .
وی دو كالای عمده مواد غذایی و مصالح ساختمانی را از مهمترین محصولات ایرانی صادراتی به روسیه برشمرد.

در این نشست كه چهارمین جلسه هم اندیشی استقبال تاجران استان از نمایشگاه روسیه است پیرامون برنامه ریزی ها و نحوه حضور تجار و بازرگانان استان كه به همراه استاندار حضور خواهند یافت، تبادل نظر شد.
 
گفتنی است؛ سومین نمایشگاه و همایش تجاری ایران و روسیه با همکاری اتاق بازرگانی و صنعت آستراخان، کراسنودار، روستوف، ولگوگراد و استاورپل جنوب روسیه در زمینه های صنعت ساختمان و انرژی، صنایع غذایی، روش های آبیاری و کشاورزی، بیمه، بانک، حمل و نقل، امور گردشگری، دارویی، تجهیزات پزشکی، خدمات فنی مهندسی و صدور کالا 17 تا 19 آذرماه در آستراخان روسیه برگزار می شود.


کد مطلب: 515

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/515/صادرات-5-میلیارد-تومانی-پایتخت-7-ماه-نخست-سال95

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir