کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تخصیص 50 درصد اعتبارات عمرانی پایتخت/آب و فاضلاب بزرگترین پروژه استان

1 دی 1395 ساعت 8:00


نوربخش عسکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه درباره وضعیت بودجه و تملک دارایی های استان تهران در نیمه دوم سال جاری اظهار کرد: از ابتدای  سال 95 تاکنون میزان کل اعتبارات مصوب تملک دارایی های سرمایه ای استان تهران به میزان 791 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 94 رشد 23 درصدی داشته است. همچنین در بخش اعتبارات هزینه ای میزان 471 میلیارد تومان ابلاغ شده که در بخش حقوق و مزایا مبلغ 247 میلیارد تومان با رشد 20 درصدی و در بخش سایر اعتبارات هزینه ای مبلغ 224 میلیارد تومان و رشد 2 درصدی داشته است.

وی افزود: براساس مفاد تبصره 44 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای استان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و پروژه های عمرانی در کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها بررسی و تصویب می شود. تمام موافقت های اعتبارات هزینه ای و بخش عمده ای از موافقت های عمرانی هم میان دستگاه های اجرایی مبادله شده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه استان تهران گفت: تاکنون میزان 50 درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (به میزان 155 میلیارد تومان) تخصیص داده شده که 75 درصد  آن در قالب اسناد خزانه در ضمن بند (ز) و (ه)  قانون بودجه سال 95 است.

وی در پاسخ به این سوال که هم اکنون چه میزان مبلغ برای پروژه های نیمه تمام پایتخت نیاز است؟ گفت: برآورد و پیش بینی میزان مبلغ نیاز به رصد پروژه های ملی استانی و تفکیک آن ها از پروژه های بزرگ ملی و سپس برآورد اعتبار مورد نیاز هر پروژه است. پایتخت برابر با چند استان است و نیازهای عمرانی متفاوتی با دیگر استان ها دارد. برآوردهای اولیه ما برای اتمام پروژه های استانی حدود 400 میلیارد تومان است.

عسکری در پاسخ به این سوال که چرا اکنون نسبت به سال های دیگر کلنگ کمتری برای پروژه ها زده می شود؟ اظهار کرد: سیاست دولت یازدهم اتمام پروژه های نیمه تمام است. اگر در چنین شرایطی پروژه جدید آغاز شود، هم مدت اجرا طولانی شده و هم قیمت تمام شده پروژه ها افزایش پیدا می کند. از طرفی توقعی در سطح استانی ایجاد می شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه استان تهران بیشترین اعتبارات حال حاضر پایتخت را در بخش آب و فاضلاب عنوان کرد و گفت: این پروژه ها حدود 34 درصد از اعتبارات استان را مصرف می کنند.

عسکری در پاسخ به این سوال که با توجه به تقسیم بندی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دو بخش آیا هنوز هم پرداخت حقوق کارمندان بر عهده شما است؟ گفت: پرداخت حقوق به کارمندان مبنای مشخصی دارد اما مبنای محاسباتی آن ها در حوزه اداری استخدامی در بخش حقوق و دستمزد تعیین شده و در هیات دولت به تصویب می رسد. پرداخت از طریق خزانه است و منابع آن را سازمان برنامه و بودجه تامین می کند.


کد مطلب: 514

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/514/تخصیص-50-درصد-اعتبارات-عمرانی-پایتخت-آب-فاضلاب-بزرگترین-پروژه-استان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir