کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تخصیص 117 میلیاردتومانی اسناد خزانه اسلامی به استان تهران

24 آبان 1395 ساعت 10:28


نوربخش عسکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران از برگزاری کارگاه آموزشی اسناد خزانه اسلامی در سازمان برنامه و بودجه استان تهران خبر داد و اظهار کرد: این کارگاه با حضور120نفراز مدیران اداری، مالی، پشتیبانی، ذی حسابان و کارشناسان بودجه دستگاه های اجرایی استان تهران با هدف آشنایی با فرآیند اجرایی پرداخت مطالبات پیمانکاران با استفاده از اسناد خزانه اسلامی برگزار شد.

وی افزود: در سال 95، دولت تخصیص های اولویت دار را به پروژه های عمرانی در قالب اسناد خزانه اسلامی پرداخت می کند. این اسناد از مالیات معاف بوده و در بورس اوراق بهادار قابل داد و ستد است.هدف از این امر تنظیم جریان نقدی خزانه کشور و تسویه بدهی دولت به طلبکاران غیردولتی است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: میزان 117،466 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی در سال جاری به استان اختصاص یافته و سررسید آن هم 19 بهمن ماه  است.

اسناد خزانه اسلامی چیست؟
اسناد خزانه اسلامی به عنوان ابزار مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1 /9 /1384 محسوب شده و با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر و در تاریخ سررسید توسط دولت بازخرید می‌شوند. این اوراق ماهیت بدهی دارند و در قبال حساب‌های پرداختنی دولت به طیف وسیعی از طلبکاران منتشر می‌شوند که در بازار سرمایه نیز قابل داد و ستد هستند. تفاوت عمده این اسناد با سایر اوراق بهادار، در سررسید آنها و پرداخت سود است. اسناد خزانه اسلامی عموماً سررسید یک تا 3 سال و یا کمتر از یکسال داشته و فاقد کوپن (مواعد پرداخت سود) است. اسناد خزانه اسلامی مهمترین ابزار بازار پول به‌منظور اعمال سیاست‌های پولی بوده و از درجه نقدشوندگی بالایی برخوردارند.


کد مطلب: 513

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/513/تخصیص-117-میلیاردتومانی-اسناد-خزانه-اسلامی-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir