کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مس فروش مطرح کرد؛

تزریق ۲۰هزارمیلیاردتومان برای۲۰۰هزار واحدصنفی پایتخت

18 آبان 1395 ساعت 6:38


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، محمد رضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در جلسه بحث، تبادل نظر و بررسی مشکلات سازمان های صنفی شهرستان ملارد که با حضور جمعی از مسئولان این منطقه همچون مدیران فرمانداری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملارد و روسای اتحادیه های صنفی برگزار شد، با اشاره به ضرورت ساماندهی اصناف به عنوان مجموعه هایی که تسهیل گر فعالیت های صنفی و اتحادیه های ذیربط هستند، اظهار داشت: تحقق این امر خطیر مستلزم همیاری و همگرایی میان تمامی دستگاه های مسئول است و به مجرد فعالیت یک واحد یا یک نهاد خاص نمی توان به توفیق چندانی در این خصوص دست یافت.

وی افزود: برخی ایرادات در قانون نظام صنفی وجود دارد اما تلاش می شود به تدریج نارسایی ها و کاستی های احتمالی مرتفع شود.

*دولت در امور صنفی و تجاری متقاضیان سرمایه گذاری دخالت نمی کند

مس فروش گفت: دولت به هیچ وجه علاقه ای به دخالت در امور صنفی و تجاریِ متقاضیان سرمایه گذاری در عرصه های صنعتی و معدنی ندارد و تجربه کشورهای توسعه یافته نیز موید این واقعیت است که هر آنچه ضریب دخالت ها کاهش یابد، روند حصول توفیقات تسریع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: دو عنصر نظارت و حمایت، اصلی حائز اهمیت  است که دولت با جدیت تلاش می کند گام های سازنده تری را در این خصوص بردارد و با رویکرد دولت، افق روشن و درخشانی را در این خصوص پیش بینی می کنیم.

وی افزود:یکی از تدابیر و تمهیدات سازنده پیش بینی شده در حوزه اصناف به تعریف و طراحی دستور کاری برای تزریق ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی و تسهیلات به واحدهای صنفی از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت معطوف می شود که با تحقق آن، بخش قابل توجهی از مشکلات این حوزه مهار و کنترل خواهد شد.

*مهار کالای قاچاق اصلی ضروری و اجتناب ناپذیر است

مس فروش با اشاره به تأثیرات مخرب کالای قاچاق بر اقتصاد کشور عنوان کرد: تشدید توزیع و خرید و فروش کالای قاچاق معادل با افزایش مشکلات حوزه اشتغال و به تبع آن آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و... است که عوارض و پیامدهای منفی این پدیده ایجاب می کند با جدیت برای برخورد با این ناهنجاری اقتصادی اقدام کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در خصوص احداث راه اندازی شهرک های صنفی در شهرستان های این استان گفت: یکی از اهداف جدی ما در این عرصه به بستر سازی برای توسعه شهرک صنفی معطوف می شود و تلاش می کنیم در هر نقطه ای که واجد شرایط لازم باشد و در صورت مهیا بودن زمین مناسب و کافی برای این امر، اقدامات مقتضی را برای حصول آن عملیاتی کنیم.

* افزایش دستمزد بازرسان صنفی با استانی شدن بودجه ها

وی با عنایت به درخواست برخی از حاضرین در خصوص لزوم افزایش حقوق و دستمزد بازرسانِ واحدهای صنفی گفت: بدون تردید هر آنچه نسبت به افزایش حقوق فعالان حوزه بازرسی تلاش شود، احتمال لغزش و خطا کاهش می یابد و در صورت استانی شدن بودجه ها، شرایط لازم برای تحقق این موضوع تسهیل خواهد شد.

گفتنی است بعد از پایان این جلسه رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران و جمعی از مسئولان ملاردبا حضور میدانی در تعدادی از واحد های صنعتی و تولیدی این شهرستان، از نزدیک در جریان مشکلات و نارسایی های این مراکز قرار گرفت و برای مرتفع ساختن آن نیز تدابیر و تمهیداتی اندیشیده شد.


کد مطلب: 499

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/499/تزریق-۲۰هزارمیلیاردتومان-برای۲۰۰هزار-واحدصنفی-پایتخت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir