کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگو

تهران 1000 فضای آموزشی فرسوده دارد/امسال 75 مورد نوسازی داشتیم

2 آبان 1395 ساعت 21:05


داریوش ورناصری در گفتگو با زهرا فعله گری خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: تخریب، بازسازی، احداث و مقاوم سازی از جمله وظایف تعریف شده سازمان نو سازی مدارس است که تا کنون رسالت این سازمان به خوبی انجام شده، اما برای ایجاد ایده آل شهری و تکمیل فضای امین، شاداب و متناسب با شاخص های مطلوب فنی در 10 سال آینده باید تلاش بیشتری شود و راه طولانی را در پیش داریم.

وی ادامه داد: استان تهران بیش از هزار فضای آموزشی فرسوده دارد که امنیت دانش آموزان را تهدید می کند، ازاین رو مراکز مذکور باید از چرخه فعالیت خارج شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران اظهار داشت: آیین نامه 697 که تحقیقات گسترده ای در سطح بین الملل دارد با در نظر گرفتن امکانات و شرایط اقتصادی تدوین شده، ملاک اصلی طرح های ترفیع کیفیت نظام آموزشی است اما لازمه اجرایی شدن این طرح ها زمان و اعتبار مناسب است.

ورناصری با توجه به حوزه اختیاری خود افزود: شهرستان های بهارستان، قدس رباط کریم و مناطقی که در آن مسکن مهر ساخته شده است از نواحی است که نیاز جدی به ساخت فضای آموزشی دارد.

وی گفت: در سال جاری 75 فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی در قالب هزار کلاس درسی که متراژی بیش از 120 هزار متر زیر بنا به آموزش و پرورش تحویل و یکی از این مدارس در منطقه 6 تهران به نمایندگی دیگر مراکز راه اندازی شده با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران افزود: مراکز فعال برای این برهه زمانی قابل قبول است و خیرین بیشترین سهم را در اتمام پروژه های نیمه تمام را داشته اند اما نبود بودجه کافی برای تداوم این پروژه ها تهران را در آینده دچار مشکل می کند و از سازمان برنامه و بودجه تقاضای توجه ویژه دارم.

انتهای پیام/

 


کد مطلب: 467

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/467/تهران-1000-فضای-آموزشی-فرسوده-امسال-75-مورد-نوسازی-داشتیم

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir