کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی خبر داد:

افتتاح 638 طرح و پروژه عمرانی در پایتخت

18 بهمن 1394 ساعت 6:01


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ نعمت الله ترکی در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان پردیس، از افتتاح 638 طرح و پروژه در استان تهران به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این طرح ها بالغ بر 1840 میلیارد تومان اعتبار داشته که مهمترین آن در بخش های مختلف عمران، کشاورزی، بهداشت و درمان، فرهنگی، اجتماعی ورزشی است.

 ترکی با بیان اینکه سرانه بخش ورزشی استان تهران نسبت به استان های دیگر پایین تر است، افزود: پروژه های درحال اجرا کمک بزرگی به این بخش خواهد بود؛ این مهم را در برنامه 5 سال آینده استان (99-95) به عنوان اولویت منظور خواهیم کرد.

جنوب و جنوب شرقی پایتخت قطب کشاورزی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: در بخش کشاورزی سعی کرده ایم به صورت بخشی عمل کنیم و حوزه هایی که قابلیت کشاورزی دارند را به عنوان قطب کشاورزی استان برنامه ریزی کرده ایم. بنابراین جنوب و جنوب شرقی استان قابلیت مناسبی دارد و در قالب قطب کشاورزی، تامین منابع آب شرب و کشاورزی در دستور کار خواهد بود.

علت تعلیق 3ماهه خط لوله گازجاجرود به امام زاده هاشم

معاون استاندار تهران درباره علت تعلیق 3 ماه خط لوله گاز (جاجرود به امامزاده هاشم 47 کیلومتر)گفت: این طرح ملی بود و مطالعات آن انجام شد، شرکت گاز استان با کارگروهی در استان تشکیل جلسه خواهد داد و این مسئله پیگیری می شود.

ترکی افزود: علت تعلیق این طرح اعتراض منابع طبیعی آن ناحیه بود، چراکه طرح بزرگی است و قطعا آثار تخریبی آن در محیط زیست باید درنظر گرفته شده و با کمترین آسیب رسانی اجرایی شود. مجموعه هماهنگی بین دستگاهی باید انجام شود و کارگروه استانی و فرمانداری باید جلسه ای برگزار کنند تا اسرع وقت به این مهم هم رسیدگی شود.

معاون استاندار تهران درباره اینکه گفته می شود اجرای طرح ملی در این ناحیه از سوی قانون بلامانع است، اظهار داشت: همه جا بلامانع نیست و برخی مناطق حفاظت شده است و محیط زیست باید مجوز دهد.اگر بررسی کارشناسی برای طرحی انجام شود قطعا راهکاری هم پیدا خواهد شد.

تدوین طرح جامع تفصیلی شهرستان پردیس99-95

ترکی شهرستان پردیس و بخش های تابع آن را نیازمند بهسازی زیرساخت دانست و گفت: این شهرستان نوپا است و با توجه به جمعیتی که در آینده قرار است در آن استقرار یابد باید برنامه ریزی های لازم انجام شود به همین منظور باید در کمیته برنامه ریزی استان برنامه 5 ساله ای را برای شهرستان در نظر بگیریم. ایجاد طرح تفصیلی و طرح جامع شهرستان  از ابتدای سال 95 با تنظیم مدون یک برنامه قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 45

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/45/افتتاح-638-طرح-پروژه-عمرانی-پایتخت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir