کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات افتتاح پروژه های فرهنگی و عمرانی در رباط کریم

17 بهمن 1394 ساعت 11:34


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ شهرستان رباط کریم در جنوب غربی استان تهران با وسعتی معادل 275 کیلومترمربع واقع شده است. این شهرستان از شمال به شهرستان شهریار از جنوب به شهرستان های ری و اسلامشهر از شرق به شهرستان بهارستان و از غرب به شهرستان زرندیه از توابع استان مرکزی محدود است.

طی سه دهه گذشته جمعیت شهرستان از 20 هزار نفر در سال 1365 به 300 هزار نفر(با احتساب جمعیت جدید ساکن در پرند) در سال 1392 رسیده است.به تعبیری دیگر در طول 27 سال جمعیت این شهرستان 14 برابر شده است.

شهرستان رباط کریم به لحاظ تراکم جمعیت، با احتساب 275 کیلومتر مربع وسعت، با 765 نفر در هر کیلومتر مربع، رتبه هفتم را در بین شهرستان های استان تهران دارد.

بر اساس این گزارش، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی9 پروژه شاخص از میان 37 پروژه آماده افتتاح شهرستان رباط کریم با حضور نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،  علی بیگی فرماندار رباط کریم، حجت الاسلام و المسلمین سعید جلالی امام جمعه شهرستان، مسعود مختاری شهردار رباط کریم، علیرضا حیدری  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان افتتاح شد.

به گفته علی بیگی فرماندار شهرستان رباط کریم از سال 93 تا به امروز 37 پروژه توسط دستگاه های اجرایی خدماتی و بخش خصوصی در کل شهرستان اجرایی شده است. این پروژه ها اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان داشته است.

اولین پروژه/مجموعه ورزشی شهیدان تقی زاده با هزینه و اعتبار 5 میلیارد و 300 میلیون تومان؛ یک میلیارد و 800 میلیون تومان از سوی دستگاه های اجرایی و 3میلیارد و 500 میلیون تومان کمک خانواده شهیدان تقی زاده از خیرین شهرستان.

دومین پروژه/ پروژه ایستگاه شماره 4 آتش نشانی این شهرستان به مساحت 130 متر مربع و آشیانه 100 متر مربع همراه با اختصاص یک خودرو وایسوز اطفا حریق افتتاح شد.

سومین پروژه/ بوستان گل رز با اعتبار 6 هزار میلیون ریال در مساحت 8700 متر مربع در جنوب تهران.

چهارمین پروژه/ افتتاح واحد تولید قارچ دکمه ای از سوی شرکت توسعه کشاورزی مزرعه سبز ارجان؛ این پروژه 25 هزار متر مربع مساحت، 2500 متر سطح بنا و داراي 12سالن تولید و بسته بندی است. 4.5 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از بانک کشاورزی شهرستان هزینه این طرح را تامین کرده است. این طرح به اندازه 300تن در سال تولید قارچ دارد که به منظور فروش داخلی و صادرات به کشورهای عربی تامین شده است.

پنجمین پروژه/ افتتاح زمین چمن مصنوعی شهدا؛ این پروژه از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان با تخصیص  9 هزار و 167میلیون ریال اعتبار در سال94 آغاز و به پایان رسید که در ششمین روز از ایام الله دهه فجر از سوی ترکی افتتاح شد.همچنین مقرر شد برای تکمیل پروژه در بخش روشنایی زمین چمن، ریاست سازمان مدیریت تهران مبلغ 300میلیون تومان اعتبار را تخصیص دهد.

ششمین پروژه/ پارک بانوان پرند؛ این پروژه از سوی شهرداری شهرستان پرند با تخصیص اعتبار 20هزار میلیون ریال در سال 94 آغار و به پایان رسید.

احداث پارک محله ای در فاز یک شامل زمین اسکیت سالن اجتماعات و آبنما ساده است؛ مساحت کل پارک  یک هکتار، فضای سبز 4500متر مربع، کف پوش 3500متر مربع، زمین بازی 275متر مربع و آسفالت 400متر مربع  است
اختری ریس شورای شهر پرند از ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران خواستار تخصیص  اعتبار برای تکمیل پروژه شد.

بر اساس گفته حبیب اختری رئیس شورای اسلامی شهر پرند پیش از این مقرر بود که مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یابد که این امر تاکنون محقق نشده است.

هفتمین پروژه/ پارک محله‌ای انجم  آباد و اصلاح، بهسازی، ایمن سازی  دور برگردان جاده ساوه در نصیر شهر؛ پارک محله ای با اعتبار 700 میلیون تومان ساخته شده است؛  این پروژه ها به ترتیب از سوی دهیاری و شهرداری انجم آباد و نصیر شهر اجرایی شد.

هشتمین پروژه/ مراسم احداث و کلنگ زنی پارک بانوان نصیر شهر از سوی ترکی در ششمین روز ایام دهه فجر با حضور مهدی محمود پور شهردار نصیر شهر و بیگی فرماندار رباط کریم انجام شد، این پروژه در سال آینده و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

نهمین پروژه/ افتتاح پارک ‌شهید  رباطی نصیر شهر؛ این پروژه از سوی شهرداری با تخصیص اعتبار  75هزار میلیون ریال از سال 93 آغاز و در سال جاری به اتمام رسید.

در ادامه این سفر نعمت الله ترکی به مسئولان و مردم این شهرستان قول داد تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران 50درصد هزینه های جاده سفیدار-شترخار را متحمل شود و مابقی هزینه را شهرداری تقبل کند. قرار است جاده سفیدار-شترخار دوبانده شود.

همچنین ترکی معاون استاندار تهران، بیگی فرماندار رباط کریم و سایر مقامات شهرستان از خیر مجموعه ورزشی  شهید تقی زاده با اهدای لوح  تقدیر تشکر کردند.

انتهای گزارش/


کد مطلب: 44

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/44/جزئیات-افتتاح-پروژه-های-فرهنگی-عمرانی-رباط-کریم

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir