کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد استاندار از رشد 14 درصدی صادارت/اعطای وام به 1000 واحد صنعتی

24 شهريور 1395 ساعت 10:46


به گزارش شادی سیروس خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استانه تهران، چهاردهمين جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان تهران به رياست استاندار تهران،‌با حضورمعاونان استاندار و مديران كل ادارات استان و اعضاي ستاد برگزار شد.

در ابتداي نشست استاندار تهران با اشاره به احتمال حضور معاون اول رئيس جمهور و  وزير صنعت،معدن و تجارت در جلسات آينده ستاد گفت: حضور آقاي اسحاق جهانگيري و آقاي نعمت زاده در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان تهران فرصتي را براي بهره مندي از نگاه اين مسئولان در حوزه اقتصاد مقاومتي استان فراهم مي كند.

سید حسین هاشمی به موضوع رشد 14 درصدي صادرات اشاره كرد و افزود:‌ اين ميزان رشد در استان تهران مكفي نيست و با توجه به اينكه محصولات ما در دنيا مشتري خود را دارد ، بايد به دنبال افزايش رقم قابل توجهي در صادرات محصولات استان تهران باشيم.

وي بر ساماندهي صنوف استان تهران هم تاكيد كرد و گفت: بايد واحدهاي صنفي كه با 70- 80 نفر كارگر فعاليت مي كنند تعيين تكليف شوند و نمي توان اين صنوفي كه داراي پروانه هستند با اين تعداد كارگر فعاليت مي كنند كنار گذاشت.

هاشمي به موضوع وضعيت خودروسازي كشور هم اشاره كرد و افزود: در كشورهايي همچون كره و ژاپن واردات خودرو آزاد است اما خودرو خارجي در اين كشورها بسيار كم است و آنچنان كيفيت خودروي خود را بالا مي برند كه به دنبال خودرو جايگزين نمي روند.

هاشمي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در ارايه آمار صحيح در جامعه گفت: ملاك عمل بايد براساس يك آمار باشد .

رفع مشکل نقدینگی 91 واحد صنعتی تصویب شد

در ادامه جلسه محمدرضا مس فروش،رييس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گزارشي از اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتي در 6 ماه ابتدايي سال تاكنون ارايه داد و افزود:‌رفع مشكل نقدينگي 981 واحد صنعتي در تامين تسهيلات مصوب و ابلاغ شده است.

وي ادامه داد: يكهزار و 316 ميليارد تومان از منابع داخلي بانك ها به استان تهران اختصاص يافته است و در مجموع دو هزار و 134 واحد صنعتي براي دريافت تسهيلات در سامانه ثبت نام كردند.

مس فروش با اشاره به اينكه پس از بررسي هاي كميته، يكهزار و 80 مورد درخواست تسهيلات صنايع به شعب بانك ها رسيده است تصريح كرد:‌ از اين تعداد 547 مورد مربوط به صنايع و 533 مورد طرح كشاورزي است.

رييس سازمان صنعت معدن و تجارت استان به وضعيت صادرات و واردات استان نيز اشاره كرد و افزود: در سال 95، 10 ميليارد و 80 ميليون دلار صادرات داشتيم كه از اين ميزان 4 ميليارد و 30 ميليون دلار تا پايان تيرماه محقق شده است.

وي در زمينه وضعيت واردات با اشاره به اصلاح 32 تعرفه در استان تهران گفت: در مديريت واردات هم براي حمايت از توليد داخلي از ورود كالاهاي مصرفي جلوگيري شده اما در زمينه كالاهاي سرمايه اي تا زماني كه نياز داخلي وجود دارد و به شرطي كه توليد داخل نداشته باشيم، واردات انجام مي شود.

انتهای پیام


کد مطلب: 409

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/409/انتقاد-استاندار-رشد-14-درصدی-صادارت-اعطای-وام-1000-واحد-صنعتی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir