کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی

ضعف در نظام بودجه ریزی چالش مهم دستگاههای اجرایی است

23 شهريور 1395 ساعت 19:46


به گزارش شادی سیروس خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران نعمت الله ترکی عصر سه شنبه در مراسم هجدهمین جشنواره شهید رجایی به ارزیابی دستگاههای اجرایی پرداخت و گفت: از بین ۸۵ دستگاه اجرایی  ۶۵ دستگاه اجرایی استان مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این بین ۹ دستگاه برتر شناخته شدند.

وی افزود: ۴ مدیر٬ ۲ فرماندار و ۳ بخشدار مورد تقدیر قرار گرفتند.

ترکی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی مردم با دستگاه مربوطه بیان کرد و گفت: هدف ما فقط تجلیل از یک دستگاه نیست بلکه میزان رضایتمندی مردم و آشنایی با سیستم احرایی مربوطه است و اینکه در آینده در انتخابها تاثیرگذار باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به ۶ گام اساسی در این خصوص گفت: مدیریت منابع انسانی٬ ایجاد انگیزه برای خدمت رسانی بهتر٬ مبارزه با فساد اداری٬ توسعه فناوری های نوین و دولت الکترونیک از گامهای اساسی است که در این حوزه برداشته شده است.

ترکی به چالشهای عمده در دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت: ضعف در نظام بودجه ریزی ٬نابسامانی ساختار دولت٬ تفکیک وظیفه ای٬ ضعف در طراحی و استقرار نظام برنامه ریزی از مهمترین چالش ها در سیستم اجرایی کشور است.

وی در ادامه آماری از کارکنان دولت ارائه کرد و گفت: ۹۱۱ موسسه دولتی، ۳۳۹ شرکت و ۱۲۸۲ نهاد غیر دولتی و هزار سازمان زیر مجموعه نهادهای دولتی قرار دارند.

به گفته ترکی ۱۷ و نیم درصد کارکنان دولت در بخش عمومی٬ ۶۶ درصد مرد و ۴۰ درصد زن٬ ۶۶ درصد رسمی ٬ ۱۳ درصد پیمانی٬ ۷ درصد قراردادی و ۱۴ درصد شرکتی هستند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 406

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/406/ضعف-نظام-بودجه-ریزی-چالش-مهم-دستگاههای-اجرایی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir