کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعطای 1300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 981 واحد تولیدی در تهران

26 مرداد 1395 ساعت 19:17


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، محمدرضا مس فروش در نخستین نشست منطقه ای ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان های جنوب شرق استان تهران با اشاره وضعیت بهره برداری واحدهای صنعتی استان تهران گفت: واحدهای صنعتی دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به بهره برداری می رسد و 40 درصد قسمت های باقیمانده این واحدهای صنعتی با ارایه تسهیلات تا شش ماه آینده تکمیل می شود.

وی گفت: تعداد این واحد های نیمه کاره در استان تهران  ۴۹۸ واحد که در حال طی کردن مراحل اداری دریافت تسهیلات است. 

مس فروش با اشاره به توان تولیدی استان تهران گفت:  ۱۷ هزار واحد صنعتی  و ۴۱۲ هزار واحد صنفی در بخش تولید و توزیع در این استان فعال هستند.    وی افزود: حدود ۱۷ هزار طرح صنعتی وصنفی از دو تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان های تهران وجود دارد و از ۱۶ هزار میلیارد تومان بودجه ای که برای ارتقای تولید در کشور در نظر گرفته شده است ۱۳۱۶ میلیارد تومان سهم استان تهران است. رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در ادامه از بانک های عامل خواست تا به تعهدات خود در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی استان عمل کنند.

وی گفت : برای تمامی واحدهای تولیدی کشور در مجموع 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که 8 و 2 دهم درصد این تسهیلات به مبلغ یک هزار و 316 میلیارد تومان به استان تهران تخصیص یافته که بین 981 واحد صنعتی ، معدنی و کشاورزی با معیارهای اعلام شده تقسیم می شود.

این مقام مسئول افزود : تا کنون یک هزارو 800 واحد برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند که بیش از 900 واحد صنعتی و کشاورزی به بانک های عامل معرفی شده اند.

مس فروش افزود : متأسفانه همکاری بانک های عامل در سراسر کشور ، همکاری سازنده ای نیست و از استانداران می خواهیم تا به منظور رفع این مشکل وارد عمل شوند.

وی اظهار داشت : در شهرستان پاکدشت 215 مورد ثبت نام کرده که پس از بررسی ، 105 مورد به بانک عامل معرفی شده که فقط 5 مورد آن موفق به دریافت تسهیلات شده اند، در ورامین 39 مورد ثبت نام کرده اند که پس از بررسی های صورت گرفته در شهرستان ، 20 مورد به بانک معرفی شده که تا کنون هیچ یک از این موارد تسهیلات مورد نیاز را دریافت نکرده اند.

وی پرونده ارجاع شده در پیشوا را دو مورداعلام کرد که هیچ یک موفق به دریافت تسهیلات نشده اند.

8 هزار و 600  اتحادیه ساماندهی می شوند

مس فروش گفت : هم اکنون 8 هزار و 600 اتحادیه در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که ساماندهی و تجمع این اتحادیه ها بر اساس مصوبه قانونی در حال اجرا است تا با یکپارچه کردن اتحادیه هایی که در یک راستا به فعالیت مشغولند ، ضعف مدیریتی و مشکلات مالی برطرف و کمک دولت نیز هدفمند به آنان ارائه شود.

وی تصریح کرد: هفته گذشته تجمیع اتحادیه ها در کمیسیون نظارت شهرستان تهران مورد تصویب قرار گرفته و 15 شهرستان دیگر استان تهران نیز مکلف به اجرا کردن این مصوبه هستند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران افزود : در حوزه تجارت ، مهمترین اقدام این اداره کل ، مبارزه با قاچاق کالاست چرا که با ورود اجناس قاچاق به کشور ، اشتغال از دست رفته و فرصت ایجادفرصت های شغلی از دست می رود.

وی تأکید کرد: مسئولان باید تمام قد و با تمام بضاعت و توان خود وارد عرصه مبارزه با قاچاق شوند تا این پدیده شوم توجیه اقتصادی برای فرد قاچاقی نداشته باشد و فضا برای فعالیت غیر قانونی وی فراهم نشود.

انتهای پیام


کد مطلب: 368

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/368/اعطای-1300-میلیارد-تومان-تسهیلات-بانکی-981-واحد-تولیدی-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir