کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفتگوی اختصاصی عنوان شد

افتتاح 9 پروژه ورزشی در پایتخت/جشن افتتاح ورزشگاه های استقلال و پیروزی

14 بهمن 1394 ساعت 6:08


حمیدرضا گرشاسبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ از افتتاح 9 پروژه ورزشی در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این پروژه ها 37 هزار مترمربع را به سرانه فضای ورزشی استان اضافه خواهند کرد که مجموع اعتبار آن ها 20 میلیارد و 346 میلیون تومان است.

وی افزود: بودجه دو تعداد از این پروژه ها جزء اعتبارات استانی، یک پروژه اعتبار ملی، 5 پروژه از کمک های سایر نهادها همچون شهرداری و یک پروژه هم توسط بخش خصوصی تامین شده است.

جزئیات 9 پروژه ورشی در پایتخت؛ استادیوم آزادی تا پیست دو و میدانی

مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره جزئیات این پروژه ها گفت: یک استادیوم سه هزار نفری فوتبال در اتوبان بعثت ،زمین چمن مصنوعی استاندارد فوتبال در رباط کریم، ساختمان دو طبقه اداری شمیرانات،ساختمان آموزشی ورزشی شهید قیانوری، استخر سرپوشیده شهرستان ری، استخر سرپوشیده  شمیران نو در خیابان هنگام، زورخانه شهید عراقی در میدان خراسان، آکادمی استعدادیابی و خوابگاهی کشتی در پارک شهر، زمین چمن مصنوعی با پیست دو میدانی و دکل های روشنایی در نیکنام ده لواسانات در دهه فجر افتتاح می شوند.

افتتاح باشگاه های پرسپولیس و استقلال در دهه فجر

گرشاسبی درباره وضعیت واگذاری دو ورزشگاه متعلق به باشگاه های پرسپولیس و استقلال هم گفت: این ورزشگاه ها به صورت مستقل در اختیار دو باشگاه قرار می گیرد. که مراسم افتتاحیه در جشنی به مناسبت دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: هزینه ساخت ورزشگاه ها از سوی شهرداری‌ تهران تامین شده و ما تنها مجوز مربوط را صادر کردیم که ورزشگاه های شهید کاظمی (15 هزارنفره)، و امام رضا (ع)(10 هزار نفره) مجهز به سونا، استخر و ...  در مناطق 18 و 19 قرار دارند.

جزئیات بودجه میلیاردی تربیت بدنی تهران در استانداری و وزارت ورزش

مدیرکل اداره تربیت بدنی استان تهران همچنین درباره میزان بودجه اداره متبوع در سال جاری گفت: مجموع بودجه های عمرانی مصوب در استانداری 7.5 میلیارد مصوب شد که تاکنون 3 میلیارد و 200 میلیون تومان از آن محقق شده است. 8.5 میلیارد تومان هم از سوی وزارت ورزش مصوب شده که تاکنون 1.5 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

96 پروژه نیمه تمام ورزشی نیازمند 130 میلیارد اعتبار

وی گفت: ما برای اتمام پروژه ها 130 میلیارد اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم 96 پروژه نیمه تمام استانی، ملی و شرکتی را به اتمام برسانیم.

گرشاسبی با بیان اینکه باید ورزش همگانی را جزء سبد روزانه خانواده‌های ایرانی قرار دهیم، گفت: ورزش نیازمند فرهنگسازی است و این زمانی محقق می‌شود که از طریق فرهنگی مردم را آماده کرده باشیم.

مشاور وزیر ورزش افزود: خوشبختانه در سطح تهران 799 ایستگاه ورزش صبحگاهی از سوی شهرداری ایجاد شده است. نسبت به گذشته اشتیاق به ورزش در میان مردم افزایش یافته که نیازمند توسعه فضاهای مربوطه هستیم.

گرشاسبی گفت: اداره تربیت بدنی استان تفاهم نامه هایی با ارگان هایی همچون بهزیستی، بنیاد شهید، آموزش و پرورش و ..  برای افزایش فضا و  امکانات ورزشی برقرار کرده است که امیدواریم این تفاهم ها ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 35

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/35/افتتاح-9-پروژه-ورزشی-پایتخت-جشن-ورزشگاه-های-استقلال-پیروزی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir