کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شفیعی: برای توسعه زیرساخت های فیروز کوه برنامه داریم

27 مهر 1399 ساعت 12:54


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان فیروز کوه اظهار کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه و وضعیت بد اقتصادی کشور در این 3 سال از سال 1397 ما تمام تلاشمان را برای اختصاص هدفمند بودجه و پرهیز از هدر رفت آن با توجه به وضعیت کاهش قدرت مالی دولت  کرده ایم .

وی افزود: ما توزیع اعتبارات را برای فیرزوکوه در بخش راه روستایی 25درصد برای آب و فاضلاب 18 درصد، برای بنیاد مسکن 11 درصد و برای طرح هادی 9 درصد و الباقی را برای منابع طبیعی و آبخیزداری در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه انتقال آب سد نمرود از گرمدره به شهرک صنعتی در فیروزکوه نیاز محسوب می شود گفت: احداث پست 63کیلوولت شهرک هم حدود 200 میلیارد پول لازم دارد که برای آن ها برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه کل بودجه احداث راه های روستایی شهرستان های تهران 5میلیارد تومان است که 700 میلیون تومان آن امسال به راه های فیروزکوه تخصیص داده شده گفت : برای احداث اداره ثبت اسناد و نوسازی مدارس باید از محل مولدسازی املاک اقدام به تامین بودجه کنید لذا اگر ساختمان مازاد دولتی دارید برای فروش اعلام کنید.

شفیعی با بیان اینکه 87 هزارمیلیارد تومان معادل بیش از 50 درصد مالیات کشور را استان تهران فراهم می کند اما فقط 2% اعتبارتملک دارایی وسرمایه را دریافت می کند گفت:   از محل همین مالیات هایی که از شهرستان ها فراهم می شود هم درصدی به خود شهرستان تعلق می گیرد.

اظهارات شفیعی در پاسخ به سخنان فرماندار فیروزکوه بود که گفت: وقتی در کشور مبنای شاخص توسعه یافتگی را جمعیت در نظر می گیریم باید به اندازه بودجه ای که اختصاص داده ایم توقع داشته باشیم. مثلا در شهرستانی مثل فیروزکوه خیلی بیش از این که می بینیم ظرفیت ایجاد اشتغال وجود دارد زیرا بسیار بکر است و در توزیع اعتبارات این زیرساخت ها باید در نظر گرفته شود.

فرماندار فیروز کوه اظهار کرد: تمام تلاش ما برای تسهیل وضعیت اشتغال در این شهرستان است با تقویت زیر ساخت های شهرستان می توانیم به شرکت های خصوصی و شهرک های صنعتی کمک کنیم .

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت راه های مواصلاتی که در شهرستان وجود دارد و خطر هایی که موجود است ما برای تجهیز و راه اندازی پایگاه های هلال احمر و پایگاه های امدادی همچون امدادسرای ارجمند نیاز به توجه ویژه داریم .

فرماندار فیروزکوه گفت: کشاورزی در شهرستان فیروزکوه ازمباحث اصلی تولیدات است. 5 پروژه بزرگ در آبیاری کم فشار و تحت فشار داشتیم و برای کمک به راه اندازی تکمیل آن به اعتبار کافی نیاز داریم  .

وی اظهار کرد: برای احداث ساختمان اداره ثبت اسناد، زمین اختصاص داده شده و 13% هم پیشروی داشته اما اعتبار ندارد و نوسازی دومدرسه هم نیاز به اعتبار دارد.


کد مطلب: 3437

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3437/شفیعی-توسعه-زیرساخت-های-فیروز-کوه-برنامه-داریم

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir