کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطیبی: توقف دهکده سفال در قرچک| نیازقرچک به ایجاد سایت اداری

25 مهر 1399 ساعت 15:28


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،بهمن خطیبی فرماندار قرچک در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان که با حضور مسعود شفیعی  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ساختمان مصدق برگزار شد گفت: شهرستان قرچک در سال 91 از ورامین جدا شد و فقط 20 دقیقه از ری فاصله دارد و با مساحت 90 هزارکیلومترمربع و جمعیت  300هزارنفری تعداد 50 هزار اتباع خارجی را در خود جای داده است.

وی افزود: شهرستان قرچک 8روستا دارد که بیشتر در پایین خط آهن تهران - سمنان هستند و تنها راه مواصلاتی مجموعه شهرستان است. با این حال شهرستان با تراکم2900 نفر در کیلومتر مربع از نظر تراکم به رتبه چهارم استان تهران پس از بهارستان، قدس و تهران رسیده است.

خطیبی اظهار کرد: در قرچک رشد عمودی ساختمانها به اضافه معابر بسیار تنگ امکان امداد رسانی در بحران ها را ناممکن کرده است. همچنین شهرک صنعتی رونق خوبی داشته و حدود800هکتار به این امر اختصاص یافته است و در همین زمینه قراداد هایی هم بسته شده .

وی با بیان اینکه مشکل سرازیر شدن فاضلاب تهران و ری به این شهرستان از چالش های زیست محیطی قرچک محسوب می شود گفت: فرونشست زمین بر  اثر استخراج آبهای زیرزمینی موجب شده تا شاهد خشک شدن 30 حلقه چاه از 38 حلقه چاه موجود باشیم.

همچنین 90 درصد ادارات این شهرستان فاقد ساختمان بوده و بیشتر استیجاری هستند و اغلب با کمک شهرداری و شورای شهر فعالیت می کنند. در قرچک نیازمند احداث سایت اداری هستیم.

وی اظهار کرد: فضای فرهنگی در قرچک نداریم و فقط چند کتابخانه محدود فعال است. همچنین احداث دهکده سفال قرار بود در زمین61هکتاری ایجاد شود و بخش خصوصی هم اعلام آمادگی کرده بود که از سوی جهادکشاورزی ملغی شده است.


کد مطلب: 3433

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3433/خطیبی-توقف-دهکده-سفال-قرچک-نیازقرچک-ایجاد-اداری

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir