کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستور فوری استاندار برای اتمام پروژه کمربندی سوم تهران

12 مرداد 1395 ساعت 18:17


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ سيد حسين هاشمی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اقدامات انجام شده در تحقق اقتصاد مقاومتی استان گفت: كميته نظارت بر اقدامات دستگاه ها براي تاييد پروژه ها و عملكردهای دستگاه های استان در اقتصادمقاومتی شكل گرفت.

وي با اشاره به اينكه دستگاه ها در برش استانی اقتصاد مقاومتی به سرعت وارد شدند افزود: وضعيت جاری اقدامات و امور ويژه دستگاه ها تفكيك شده تا برای ارسال به ستاد جمع بندی شده و كميته نظارت نيز هر سه ماه يكبار گزارش خود را ارايه مي دهد. 
 
استاندار تهران در بخش ديگری از سخنانش به تغييرات مديريتی در استان اشاره كرد و گفت: با تغييرات مديران به شدت مخالف هستم اما برخي شرايط همچون پايان مدت خدمت ٣٥ سال و تقويت حوزه ها مانع از ادامه همكاری با برخی مديران شد و اميدواريم مديران جديد اقدامات مورد نظر بخش خود را به پيش ببرند. 
 
هاشمي به اقدامات انجام شده در ستاد تسهيل و رفع موانع توليد نيز اشاره و تصريح كرد: با هماهنگي رييس بانك مركزی، بانك ها نمايندگان تام الاختيار خود را در اقدامات مربوط به ستاد تسهيل و اقتصاد مقاومتی معرفی كردند و جلسه اي با اين نمايندگان خواهيم داشت. 
 
وي از همكاري بانك ها، بيمه ها و امور ماليات به دليل همكاری و تعامل با ستاد تسهيل تشكر كرد.  هاشمي در ادامه بر توجه دستگاه ها به تسريع ساخت پروژه های ملي اشاره كرد و گفت:از ادارات منابع طبيعی و محيط زيست استان تهران براي ايجاد تسريع در ساخت كمربندی سوم تهران انتظار بيشتری داريم.
 
وي ادامه داد: استان البرز و قزوين مشكلی برای اجرای اين طرح ندارند اما ادارات منابع طبيعی و محيط زيست تهران طرح را متوقف مي كنند.
 
به گفته استاندار، در مورد اجراي طرح های ملي با كسي تعارف نداريم و برخورد مي كنيم زيرا اين طرح به نفع استان و موجب كاهش بار ترافيكی، آلودگي هوا و افزايش امنيت برای استان تهران است.
 
 حفظ سلامت مردم وظيفه شرعی ماست
 
هاشمی در ادامه سخنانش با اشاره به خبر منتشر شده در فضاي مجازي در مورد آلودگي صيفي جات جنوب تهران تاكيد كرد: حفظ سلامت مردم شرعا به عهده ما است و ادارات محيط زيست، جهاد كشاورزی ،امور آب و فرمانداری ری موضوع را پيگيری كنند و علاوه بر تخريب های انجام شده زمين های آلوده، افراد خاطي به قوه قضاييه معرفی  شوند.
 
استاندار تهران در ادامه با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق كالا عنوان كرد: اگر سه نهاد سپاه، وزارت اطلاعات و ناجا اطلاعات خود را متمركز كنند مشكل قاچاق در استان تهران رفع مي شود و در پی آن اشتغال ايجاد شده و از ورود كالاهاي غير ضروری و لوكس جلوگيری مي شود.
 
هاشمی مبارزه با مواد مخدر را وظيفه ذاتی دستگاه ها برشمرد و تصريح كرد:در ابتداي دولت يازدهم كمپ شفق با مشكلات غيربهداشتی فقط ظرفيت نگهداري ٤٠٠ معتاد متجاهر را داشت كه تعطيل شد.
 
وي افزود:امروز با مركز فشافويه حدود ٨ هزار نفر ظرفيت نگهداري معتادان در استان تهران افزايش يافته است كه دستگاه ها در اين مورد تعامل خوبي داشته اند. هاشمی بر استفاده از ظرفيت سازمان های مردم نهاد،خيرين و دستگاه ها در مبارزه با مواد مخدر و جمع آوري و نگهداری معتادان تاكيد كرد.
 
تصميم استانداری به جمع آوری متكديان تهران
 
استاندار تهران در پايان سخنانش موضوع جمع آوري متكديان تهران را مطرح كرد و گفت:تعداد زيادی از متكديان تهران غير ايرانی هستند و در بررسی ها مشخص شده در ازاي دريافت حقوق تا ٥٠ هزار تومان براي ديگران گدايي مي كنند.
 
هاشمي به تصميم استانداري براي جمع آوري متكديان تهران اشاره كرد و افزود: از دستگاه هايي كه ساختمان های خالي دارند می خواهيم مكان خود را موقتی براي نگهداری متكديان در اختيار قرار دهند


کد مطلب: 343

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/343/دستور-فوری-استاندار-اتمام-پروژه-کمربندی-سوم-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir