کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار پیشوا: سرانه ورزشی شهرستان 86 سانتیمتر است

23 مهر 1399 ساعت 16:14


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، حسین عباسی فرماندار پیشوا در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان که با حضور مسعود شفیعی  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ساختمان مصدق برگزار شد گفت: در شهرستان پیشوا بخش مردمی و خیرین بسیار فعالتر از دولت بوده اند اما محرومیت ها علی رغم اینکه این بخش تبدیل به شهر شده همچنان ادامه دارد.

وی افزود: البته در برخی موضوعات مانند تامین آب شرب خدمات خوبی ارائه شده اما از نظر جایگاه در استان هنوز ضعیف هستیم. با این حال از نظر جاذبه های مذهبی، صنعت کشاورزی و دامپروری یکی از قطب های مهم استان هستیم و در رتبه دوم دامپروری قرار داریم. لذا پیشنهاد دارم به جای صرف ارز ملی برای واردات گوشت و خروج ارز از کشور توسط مافیا در این مناطق سرمایه گذاری کنیم.

فرماندار پیشوا اظهار کرد: یکی از مشکلات این شهرستان ضعف صنایع است. در چنین منطقه ای که مستعد کشاورزی است باید سعی کرد که آن را به صنعت وصل کنیم. اگرچه پیشوا 1400 هکتار شهرک صنعتی دارد اما همچنان صنعت ضعیفی دارد و علت اصلی آن هم اشکال راه های ارتباطی با شهرستان است. بعنوان نمونه احداث جاده قم-گرمسار پیش بینی شده بود اما متاسفانه رها شد.

وی با بیان اینکه در پیشوا همانند اغلب شهرستان ها دیگر شاهد رشد ناگهانی جمعیت به علت مهاجرت هستیم و در حال حاضر حدود 160هزار نفر جمعیت دارد گفت: اتباع، ترکیب جمعیت ما را برهم زده است. در سال 95 جمعیت اتباع 86هزار نفر بود که الان افزایش پیدا کرده است و از تمام خدمات و امکانات ما استفاده می کنند. به طوری که گاهی شهروندان ایرانی از آن خدمات جا می مانند.

عباسی یکی از چالش های دیگر این شهرستان را سرانه ورزشی عنوان کرد و گفت: این سرانه امروز 86سانتی متر است که بدون در نظر گرفتن اتباع محاسبه شده است. هرچند برای تامین فضاهای ورزشی قرار بود یک مجموعه فرهنگی ورزشی و مجهز  در سال 97 افتتاح شود، و حدود60% از پروژه هم پیش رفت اما به دلیل نبود اعتبار متوقف شد.

همچنین بخشی از شهرک صنعتی ما به شهرک گلخانه ای اختصاص یافت اما هنوز به هیچ جایی نرسیده است و حتی پایانه ای که قرار بود مختص آن احداث شود و توسط پیمانکار مسکوت رها شد. دلیل آن هم این است که اداره جهاد کشاورزی شهرستان هم سر و سامان درستی ندارد.


کد مطلب: 3423

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3423/فرماندار-پیشوا-سرانه-ورزشی-شهرستان-86-سانتیمتر

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir