کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شفیعی خبرداد: ساماندهی بودجه کاهش آسیب های اجتماعی در تهران

23 مهر 1399 ساعت 16:13


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان پاکدشت که در ساختمان مصدق برگزار شد گفت: از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای  استانی و متوازن می توان برای کل پروژه های راه سازی روستایی شهرستان پاکدشت هزینه کرد. اما مشکل اصلی در شریان های اصلی است و ما هم پیگیر هستیم که برای کمربندی ها بودجه تعریف شود.

وی افزود: البته وزارت راه و شهرسازی طرح مشارکت و فروش اوراق ازطریق بورس را برای کمربندی های استان تهران در دست دارد که بانک مسکن هم متولی صدور اوراق و عرضه به بورس شده است. امیدواریم که این اقدام سرعت پیدا کند تا تمام راه ها سامان یابد. با این حال برای اتمام دو پروژه راه روستایی در این شهرستان هم یک میلیاردتومان اختصاص داده شده است.

شفیعی در مورد مشکلات اجتماعی ، بافت فرسوده، چالش اتباع و حاشیه نشینی در این شهرستان گفت: اقدامی که در حوزه اجتماعی سازمان مدیریت در حال اجرا است اختصاص بودجه برای فعالیت های اجتماعی استان تهران می باشد. با دفتر بخشی ( قضایی، عمومی، دفاعی و امنیتی) سازمان برنامه و بودجه کشور هم مذاکراتی داشتیم. با این حال اعتبارات قابل توجهی برای امور اجتماعی وزارت کشور در نظر گرفته شده که نحوه هزینه کرد در تهران برای ما نامشخص است و از ما خواستند که جدولی برای این بودجه در نظر بگیریم و امیدواریم که بتوان به زودی این بودجه را سامان دهی کنیم تا آثارآن در تهران دیده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در مورد مشکلات برق شهرستان پاکدشت به ویژه در شهرک های صنعتی گفت: امسال براساس تفاهمنامه جهش تولید رقم بودجه مناسبی برای حل این مشکل در نظر گرفته شده که با مشارکت شهرکهای صنعتی مانند شمس‌آباد و عباس‌آباد قابل انجام است. براین اساس 30 درصد هزینه با شهرک، 30 درصد برق منطقه ای و الباقی هم با دولت خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در مورد ایجاد پایانه صادرات گل و گیاه پاکدشت می توانیم با مطرح کردن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران به نتایج بهتری برسیم و طرح را در اولویت قرار دهیم. اگرچه محلات یکی از مراکز گل ایران است اما امروز پاکدشت از آن پیشی گرفته است. این موضوع هم جزو موارد اضطراری جهت رسیدگی است.


کد مطلب: 3422

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3422/شفیعی-خبرداد-ساماندهی-بودجه-کاهش-آسیب-های-اجتماعی-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir