کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش؛

جزئیات 20 مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران

23 مرداد 1395 ساعت 8:15


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، پس از بحث و بررسی درخصوص پروژه های پیشنهادی، کارگروه های برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی برای اجرا در سال 95 مصوباتی را تصویب و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان دستگاه مجری مسئول اجرای پروژه های اولویت دار شد.

بر اساس این گزارش، معاون اول رئیس جمهور طی ابلاغیه هایی به پنج دستگاه اجرایی، تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ناظر به پروژه های اولویت دار برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرد. این دستگاهها شامل: وزارتخانه دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاونت اجرایی رئیس جمهور و صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران بود که بر اساس آن مقرر شد ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تهران با ریاست استاندار تهران تشکیل شود.

بر این اساس 12 برنامه ابلاغی از سوی قرارگاه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در استان به صورت دستگاهی و عملیاتی تدوین شد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران پنج رویکرد استانی در مورد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که مورد توجه مقام معظم رهبری شامل: دانش‌بنیان بودن، مردمی کردن اقتصاد مقاومتی به طوری که تمام فعالیت‌ها و پروژه‌ها توسط مردم اجرایی شود، درون‌زایی اقتصاد در استان و برون‌نگری این فعالیت‌ها که در دستور کار ستاد استانی قرار گرفته است.

مصوبات مهم ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران

*بر اساس این گزارش تا کنون 9 جلسه با حضور استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان تهران برگزار شده است.

مصوبات جلسه سوم

*مدیران دستگاههای اجرایی استان مسئول و پاسخگوی طرحها و پروژههای دستگاه مربوطه هستند.

*سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهادکشاورزی استان مکلف شدند واحدهای تولیدی که از سوخت گاز استفاده نمی کنند را شناسایی و تا پایان سال اقدام به گاز رسانی این واحدها کنند.

* گازرسانی به تمام روستاهای استان و همچنین نیروگاهها تا پایان سال صورت پذیرد.

* شبکه های تلویزیونی تهران و شبکه رادیویی مکلف شدند از مدیران استانی جهت تشریح برنامه های سال 91 در راستای اقتصاد مقاومتی دعوت کنند تا بستر مناسب جهت ارائه عملکرد و برنامه های دستگاههای استانی فراهم آید.

*دستگاههای کار، تعاون و رفاه اموراجتماعی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان مکلف شدند واحدهای بحرانی را شناسایی و جهت رفع آن اقدام کنند.

مصوبات جلسه چهارم

*با توجه به اهمیت نقش بخش خصوصی در اقتصاد و لزوم همکاري موثر این بخش در پیشبرد اهداف و برنامه هاي عملیاتی اقتصاد مقاومتی در سطح استان، مقرر شد نظر بخش خصوصی درباره برنامه ها،طرحها و پروژههاي دستگاههاي اجرایی استان در این خصوص دریافت و اعمال شود.

*شبکه تلویزیونی استان مکلف شد 2 درصد زمان پخش برنامه هاي خود را به فرهنگسازي، افزایش مشارکت مردمی در اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتی و آگاهی اذهان عمومی از اقدامات صورت پذیرفته دستگاههاي اجرایی در این خصوص، اختصاص دهد.

مصوبات جلسه پنجم

*معاونت امورعمرانی استانداري درجهت استقرار و فعال سازي واحدهاي تولیدي در شهرک هاي صنعتی استان و همچنین سرعت بخشیدن به اجراي مطلوب برنامه ها و پروژه هاي اقتصاد مقاومتی دستگاههاي اجرایی استان با برگزاري جلسات تخصصی نسبت به برطرف نمودن مشکلات وموانع احتمالی موجود درفرآیندهاي اداري دستگاههاي اجرایی متولی حوزه هاي محیط زیست ، برق، راه، آب و ... اقدام کنند.

*دستگاههاي اجرایی استان، آن دسته از برنامه هاي خود را که نیازمند ایجاد بستر مناسب قانونی و اقدامات حمایتی است به دادگستري کل استان براي هماهنگی و اقدامات بعدي اعلام کنند.

مصوبات جلسه ششم

*با توجه به اهمیت اصلاح الگوي مصرف و بهینه سازي مصرف مقرر شد طی نامه اي به شهرداري تهران، شوراي شهر شهرستان، مناطق 22 گانه موضوع "ارائه تشویقهاي موثر براي انبوه سازان و سازندگان ساختمان در راستاي استفاده از نیروي خورشیدي در ساخت وسازهاي خود" ارائه و پیگیري شود.

*مصوبات جلسه هفتم

*اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، گزارشی از وضعیت صادرات غیرنفتی در استان تهران به تفکیک بخش از سال 56 تا پایان اردیبهشت ماه سال 95 ، به دبیرخانه ارائه دهد.

*با توجه به ضرورت برخورداري تجهیزات و ماشین آلات دست دوم وارداتی از استانداردهاي لازم  -میزان برق مصرفی و ...- اداره کل استاندارد طی نامه اي ضمن انعکاس موضوع به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار رعایت موازین و معیارهاي استاندارد در تجهیزات وارداتی شوند.

*در راستاي تحقق برنامه توسعه صادارت غیرنفتی در اقتصاد مقاومتی، جلسه اي با هدف رفع موانع توسعه صادرات در حوزه مواد غذایی با حضور دستگاههاي ذیربط همچون سازمان مدیریت و برنامهریزي، جهاد کشاورزي،صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزي، صنایع مواد غذایی و ... تشکیل شود.

*دستگاههاي اجرایی استان در راستاي عملیاتی شدن پروژه مولدسازي و مدیریت دارایی هاي دولت نسبت به اعلام داراییهاي دستگاههاي خود به اداره کل امور اقتصادي و دارایی استان اقدام کنند.

مصوبات جلسه هشتم

*ساماندهی صنایع و صنوف در دستور کار برنامه استان قرار گرفت و آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت صنایع  فعال و غیر فعال در داخل و خارج از شهرک هاي صنعتی با مشارکت دستگاه هاي اجرایی استان اعم از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، فرمانداران شهرستان ها و ... تهیه شود.

*دستگاه هاي اجرایی استان واگذاري پروژه هاي طرح هاي تملک دارایی هاي سرمایه اي به بخش خصوصی را در زمره اقدامات الویت دار دستگاه خود قرار دهند.

مصوبات جلسه نهم

*اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري مکلف شد نسبت به تکمیل برنامه هاي عملیاتی اقتصادمقاومتی خود با اضافه نمودن پروژه هاي برگزاري نمایشگاه هاي عرضه محصولات صنایع دستی و توسعه گردشگري در استان اقدام کند.

*اداره کل راه و شهرسازي مکلف گردید نسبت به ارائه پروژههاي بخش مسکن و قطار بین شهري اقدام کند.

*مقرر شد اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزي استان تهران نسبت به تدوین راهکارهاي بازاریابی محصولات تولیدي استان با مشارکت دستگاه هاي اجرایی ذیربط اقدام لازم به عمل آورد و گزارش آن را ارائه دهد.

انتهای پیام


کد مطلب: 342

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/342/جزئیات-20-مصوبه-ستاد-اقتصاد-مقاومتی-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir