کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صنایع آلاینده باید مسئولیت اجتماعی خود را برعهده بگیرند

22 مهر 1399 ساعت 17:48


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اسلامشهر گفت: در اسلامشهر بنگاه های بزرگ آمادگی دارند که مشارکت اقتصادی با دولت داشته باشند که باید با آنها گفتگو کرد. همچنین برخی مشاغل به عنوان آلاینده باید عوارض و جرائمی را بپردازند اما گروهی از مشاغل هم هستند که ممکن است در برخی بحران های ایجاد شده در سطح شهرستان دخیل باشند اما  آلایندگی خیلی بالایی ندارند و حتی می توانند به تامین و تکمیل یک مسئولیت اجتماعی بپردازند.

وی افزود: ترغیب این صنوف خصوصی برای انجام فعالیت های اجتماعی رویکردی است که می توانیم برای توسعه زیرساختهای ضروری شهرستان دنبال کنیم.  حتی مشاغلی که غیرمجاز احداث شدند و می توانند مسئولیت های اجتماعی خوبی ارائه کنند باید از راهکار مناسب برای اخذ مجوز اقدام کرده و وظایف خود را هم دربخش اجتماعی ایفا کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: استفاده از خدمات شهری یا افزایش رفت و آمد و ترافیک و انواع آلودگی ها اغلب به دلیل همین بنگاه های خصوصی است که شاید دفاتر کارشان در جای دیگر باشد و کارخانه ها و کارگاه های آنان در حومه و یا شهرستان ها واقع شده است. به این ترتیب موظف هستند علاوه بر پرداخت عوارض و جرائم و پرداخت مالیات، مسئولیت های اجتماعی را هم به عهده بگیرند.

وی افزود: با این رویکر شهرستان اسلامشهر رتبه ششم استان را در وصول مالیات داراست.

وی خاطر نشان کرد : البته از محل مولدسازی هم می توانید دارایی های دولت را که راکد است برای فروش معرفی کنید تا ما پیگیری فروش داشته باشیم.

شفیعی اظهار کرد: اسناد توسعه استان که در شورای توسعه به تصویب رسیده این اجازه را به ما می داد که راسا ابلاغ اعتبار را انجام دهیم اما خواهش کردم که جلساتی تشکیل شود و با تشریک مساعی با شهرستان ها و روسای کمیته برنامه ریزی که فرماندارها هستند کار بهتر انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: پروژه های قطار شهری و توسعه خط مترو، فاضلاب و بیمارستان اولویت های شهرستان اسلامشهر هستند که برای اجرای آن قول بخشی از اعتبارات را در سفر رئیس جمهور به این شهرستان گرفته ایم.

همچنین از سوی شهرستان چند پروژه جهش تولید در بخش کشاورزی ارائه شده که می توان به گلخانه هیدروپونیک و آکواریوم ماهی های تزئینی اشاره کرد.


کد مطلب: 3407

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3407/صنایع-آلاینده-باید-مسئولیت-اجتماعی-خود-برعهده-بگیرند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir