کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنجی: ملارد خوابگاه کارگران تهران شده است

22 مهر 1399 ساعت 6:22


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ، سجاد برنجی فرماندار ملارد در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان ملارد که به ریاست مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد گفت: تراکم در شهرستان ملارد تقریبا ۷ درصد استان است اما تراکم جمعیت ۲ درصد است. در حالی که این شهرستان وسعت زیاد و تراکم پایینی دارد. اما در اصل مشکلات اصلی تراکم جمعیتی در محله سرآسیاب تلمبار شده که یکی از مناطق بافت شهری ما را داراست.

وی افزود: درواقع مناطق شهری ما ۲نقطه است و شاهد تراکم جمعیت درهمین نقاط هستیم و سایر مناطق شهرستان تقریبا خالی از جمعیت است و از شرق به غرب تراکم کمتر می شود.

برنجی با اشاره به برخی مشکلات در شهرستان اظهار کرد: زمینی بود که در سال ۶۸ رای مصادره آن توسط بنیاد شهید صادر شد و خانواده هایی که در آن زمین مستقر بودند سند نداشتند و بنیاد شهید هم اقدام به پلمپ آن کرد که حداقل ۲۰۰۰ خانوار در این پرونده درگیر هستند.

وی همچنین به رونق کار در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در شش ماه گذشته شاهد رونق کارو کسب در املاک بودیم که در نوع خود قابل تامل است  که اغلب هم به علت مهاجرت بوده است.

فرماندار ملارد افزود: اغلب مردم این شهرستان مستاجرهای بیکارهستند. در گذشته اتباع در مسکن مهر ساکن بودند اما این چند ماه اخیر شاهد استقرارصاحبان ملک ها و یا شهروندانی هستیم که در تهران کار و درملارد می خوابند. و این خود باعث ایجاد آسیب های اجتماعی می شود.

همچنین در این شهرستان زیر ساختارها هنوزبسیار ضعیف است. به طور مثال ما هنوز آرامستان نداریم. درشیوع بیماری کرونا مشکل دفن مبتلایان به کرونا داریم. همراه با پروژه هایی که ۹۰درصد انجام شده و معطل مانده یا فقدان یک فرهنگسرا و بیمارستان که در کنار نبود فاضلاب چالش های ملارد را تشکیل می دهد.

وی گفت: مساله بعدی شهرستان موضوع اشتغال است و همچنین ورود بی امان جمعیت،‌ همراه با آلودگی هوا و ترافیک که از شرق تهران به ملارد وارد می شود.

این در حالی است که در شهرک صنعتی ملارد آمار واحدهای صنعتی را اخذ کردیم که قابلیت ایجاد ۱۵هزارشغل را دارد و اگر این قانون شعاع منع استقرار ۱۲۰ کیلومتری نباشد آمادگی ایجاد ۵هزار شغل در این شهرستان را داریم.


کد مطلب: 3400

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3400/برنجی-ملارد-خوابگاه-کارگران-تهران-شده

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir