کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چالش ها و ظرفیت های شهریار از زبان آقای فرماندار

22 مهر 1399 ساعت 6:20


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ، نو اله طاهری فرماندار شهریار در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان شهریار که به ریاست مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد گفت: در تلاش هستیم هزینه و درآمدها را در غالب اسناد توسعه شهرستان تنظیم کنیم. زیرا فقط در این صورت است که به اهدافمان در شهرستان دست پیدا می کنیم .

وی افزود: در شهرستان شهریار پروژه هایی در حوزه های صنایع، گردشگری و خدمات در حال اجرا است که برای تسریع نیاز به حمایت داریم.

وی با بیان اینکه جمعیت این شهرستان حتی با برخی از استان های کشور برابری می کند گفت: بیش از ۸۲۴ هزار نفر جمعیت داریم که۱۰۰هزار نفر آنها اتباع هستند.

فرماندار شهریار اظهار کرد: این شهرستان از زیرساختهای چندان مناسبی برخوردار نیست و مهاجرت مهمترین مشکل شهریار محسوب می شود. البته اغلب شهرستان های اطراف تهران به ویژه غرب استان از این مساله مهاجرت آسیب دیده اند. داخل خود شهر و روستاها هم شاهد هجوم جمعیت از سوی تهران هستیم که به علت مشکلات معیشتی و مسکن به این سمت گرایش یافته اند. می توان گفت شهریار ۱۵ تا ۲۰سال از خدمات عقب افتاده است.

فرماندار شهریار گفت: بیمارستان امام خمینی ره شهرستان که ۲۹سال قبل کلنگ آن به زمین زده شد و تا سال ۹۸ تنها ۳۳ درصد کار آن انجام شده بود که از پیمانکار پس گرفتیم و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل دادیم. امروز ۵۰ میلیارد برای ساختمان و حدود ۳۰۰ میلیارد تجهیزات پزشکی نیاز دارد تا آماده بهره برداری باشد.

با توجه به این که در هیچ یک از شهرستانهای غربی تهران قدس، ملارد امکانات درمانی وجود ندارد و از سمت فردیس و رباط کریم هم بسیار کم است شهروندان از شهرهای دیگر به این سمت روانه می شوند.

وی افزود: رفت وآمد ریلی و حمل و نقل از مشکلات دیگر شهرستان است. پل سه راهی فتح از مطالبات ۳۰ ساله مردم شهرستان بوده و مجموعه صنعتی شهید سلیمانی هم از دیگر پروژه های نیمه تمام است.

فرماندار شهریار از ۷۵ مدرسه فرسوده و در حال تخریب این شهر خبر داد و گفت:   مشکل آب هم بسیار مهم و نگران کننده است و ترس ازرسیدن به آب تلخ و شور افزایش یافته و در تلاش هستیم با برنامه ریزی های حساب شده و دقیق این مشکل را مرتفع سازیم .

همچنین در بخش جذب سرمایه های خصوصی ۷هزار میلیارد تومان جذب کردیم. بعنوان مثال پالایشگاه شیر برای اولین بار توسط شرکت کاله راه اندازی شد. یا در  تولید شیر دامداری با ۱۰هزار راس گاو و سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی آماده افتتاح است. در بخش صنایع ۷۰ پروژه جدید یا راه اندازی شده یا خط جدیدی راه انداختیم و هیچ کارخانه ای در این شهرستان با وجود مشکلات  تعطیل نشده است.

در بخش ارزش افزوده هم ۱۰۲ پروژه راه اندازی کردیم  و حتی بخشی از هزینه های احداث بیمارستان امام خمینی ره که حدود ۱۵ میلیارد است را تامین کرده ایم .


کد مطلب: 3399

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3399/چالش-ظرفیت-های-شهریار-زبان-آقای-فرماندار

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir