کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

کانون شایستگی مدیران احصا توانمندی های فردی است

5 مهر 1399 ساعت 10:42


به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در اولین جلسه کانون ارزیابی شایستگی مدیران که در این سازمان برگزار شد، گفت: برگزاری چنین جلساتی ازاین جهت مفید است که ما از فضای ارزیابی دور نشویم و اگر ایرادی در مولفه های ارزیابی وجود داشته باشد شناسایی شود؛ همچنین بازخوردهای شرکت کنندگان دوره ها را دریافت و منعکس کنیم.

شفیعی با اشاره به برنامه تربیت مدیران آینده، بیان کرد: دانش، مهارت و بینش عناصر اصلی و تاثیرگذار یک مدیر موفق و کارآمد در سیستم است اما می بینیم که ما همچنان فقط در مرحله دانش و مهارت حرکت می کنیم. یعنی بیشتر میزان دانش و تحصیلات مدیران سنجیده می شود. در همین راستا کانون ارزیابی در تلاش است تا مهارت ها و بيش از هر چيزي بینش مدیران را  سنجیده و تا حد امکان ارتقا دهد.

وی افزود: در مرحله بینش مشخص می شود که یک فرد با چه نگاه و رویکردی وارد فضای مدیریتی خود می شود. از این طریق می توان ارزیابی درستی انجام داد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه متاسفانه ما در کشور در رابطه با ارزیابی مدیران همچنان در یک پارادایم سنتی گرفتار شده ایم، یادآور شد: در چنین وضعیتی می بینیم که کمابیش مدیران عالی و مقامات ارشد سیاسی را صرفا با رشته تحصیلی آنها مورد سنجش قرار می گیرند و یا حتی مولفه هایی همچون دانشگاه محل تحصیل و یا مدرك فرد فقط به عنوان ملاك در نظر گرفته می شود، در حالی که این مولفه ها در دنیا بسیار کمرنگ شده اند.

وی اضافه کرد: بنابراین همزمان با اجرای این دوره های ارزیابی شایستگی های مدیریتی، به یک فرهنگ سازی در کشور نیازمندیم.

شفیعی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما سنوات خدمتی به عنوان یک معیار در سیستم مدیریتی و تصمیم گیری در نظر گرفته می شود، گفت: این در حالی است که اکثر نهادها و موسسه ها موفق در دنیا افراد و نیروهای خود را براساس همین ارزیابی هایی که از خود فرد انجام می دهند فارغ از  از كميت تجربه و سابقه اش، منصوب می کنند. اینکه فرد دارای چه توانایی های ذاتی است، چه پتانسیل های در این افراد وجود دارد و گذشته عملکردی آنها چگونه بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تصریح کرد: کانون شایستگی مدیران درواقع احصا توانمندی ها در افراد است. بنابراین همه کارکنان دولت باید تشویق شوند که اگر علاقمند هستند در مسیر مدیریت حرکت کنند شایستگی های عمومی خود را شناسایی کرده و در مسیر توسعه شایستگی های فردی قرار گیرند.


کد مطلب: 3363

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3363/کانون-شایستگی-مدیران-احصا-توانمندی-های-فردی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir