کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شفیعی در جلسه کمیته توزیع عوارض آلاینده ها:

سازمان مدیریت و برنامه ريزي استان گزارشات دوره ای منتشر خواهد کرد

1 مهر 1399 ساعت 12:12


به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، جلسه کمیته عوارض آلایندگی واحدهای تولیدی استان تهران با حضور مسعود شفیعی؛ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، عيسي فرهادي؛ معاون استاندار و فرماندار تهران، حسين توكلي كِجاني؛ معاون استاندار و فرماندار شهر ري، شهرام عدالتی؛ معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران، احمد بارگاهي؛ مدیرکل امور مالیاتی ارزش افزوده شهر و استان تهران، بهمن خطيبي؛ فرماندار قرچك، حسين عباسي؛ فرماندار پيشوا، هادي تمهيدي؛ فرماندار پاكدشت و برخي معاونان فرمانداران شهرستانهای استان برگزار شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه سلامت شهروندان اولویت ما در اجرای طرح ها و برنامه های عمرانی است، گفت: اخذ عوارض آلايندگي نيز با همين نگاه در قانون پيش بيني شده و این عوارض قرار است برای تعدیل آثار سوء واحدهای آلاینده در شهرستان ها و روستاهای استان تهران تا شعاع ٣٠ کیلومتر در نظر گرفته شود.

شفیعی افزود: امسال سهم هر شهرستان از اعتبارات در زمینه آلودگی های زیست محیطی با یک دستور العمل جدید مشخص می شود؛ لذا اداره کل محیط زیست استان استان موظف گردید براساس آخرین دستورالعمل های موجود نسبت به بازنگری و احصا دقیق وضعيت شهرستان های تحت تاثیر و نیز میزان شدت شاخص آلودگی آنها (شهرستان) اقدام نماید.

همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در راستای شفافیت موضوع مطرح شده در این جلسه، ارائه گزارش دقيق منابع حاصل از وصول عوارض آلايندگي در استان، مبالغ واريزي به حساب دهياريها و بخشداري ها و...و عملکرد فرمانداری ها، شهرداری ها و دهیاری های استان تهران را خواستار شد.

وی در ادامه اضافه کرد: با شفافيت مالي و مدیریت درست منابع می توان حتی با همين مبالغ محدود نيز آثار مخرب واحدهای آلاینده در سطح استان را تا حد امکان تعدیل کرد.

مسعود شفیعی در حاشیه جلسه با اشاره به ارائه گزارش عملکرد در رابطه با درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در تلاش است تا گزارشهای دوره ای از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده استان را نیز احصا کرده و به اطلاع عموم برساند.


کد مطلب: 3359

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3359/سازمان-مدیریت-برنامه-ريزي-استان-گزارشات-دوره-منتشر-خواهد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir