کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوبخت

ایران در پایان برنامه ششم کشوری توسعه یافته می شود

11 بهمن 1394 ساعت 19:11


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ محمدباقر نوبخت با اشاره به اينكه برنامه ششم توسعه در چارچوب رسيدن به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ساله كشور تنظيم شده است افزود: در برنامه ششم به‌گونه‌اي اهداف را انتخاب كرده‌ايم كه در پايان آن ايران كشوري توسعه يافته باشد.

وي با اشاره به اين‌كه تاكنون ده برنامه توسعه‌اي پنج ساله پيش و پس از پيروزي انقلاب اسلامي تدوين و اجرا شده است افزود: برنامه ششم توسعه يازدهمين برنامه توسعه‌اي كشور است كه در آن اولويت‌ها مشخص شده و مسائل محوري، زمينه‌هاي پيش‌ران و مباحث منطقه‌اي ديده شده است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با اشاره به تقديم دو لايحه برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۵ به طور همزمان به مجلس شوراي اسلامي گفت: طبيعي است كه از نظر ما اولويت در مجلس بايد تصويب لايحه بودجه سال آينده باشد هر چند كه براساس آئين‌نامه مجلس نمايندگان امكان بررسي موازي هر دو لايحه را هم دارند.

نوبخت با بيان اينكه ۲۸ موضوع بخشي و فرابخشي به تفكيك سال‌هاي اجراي برنامه ششم از ۹۵ تا ۹۹ ، اهداف كمي، راهبردها و سياست‌ها به طور كامل و شفاف در لايحه تنظيم شده ديده شده است افزود: دولت در تدوين اين لايحه نوآوري كرده و تا سطح اقدامات اساسي هم به طور جزئي ديده شده است.

وي تصريح كرد: بخش قابل توجهي از اين برنامه براي اجرا در حيطه اختيارات دولت است و قابليت اجرا دارد و بخشي ديگر نيازمند تصويب مجلس شوراي اسلامي است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با بيان اينكه تدوين برنامه ششم در اجراي اصل ۱۳۴ قانون اساسي است افزود: دولت اين برنامه را بر اين اساس تدوين كرده و لايحه اجراي احكام آن را به مجلس تقديم كرده است.

نوبخت گفت: به محض تشكيل كميسيون تخصصي دولت تمام برنامه ششم را كه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ صفحه است به نمايندگان مجلس تقديم مي‌كند.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با رد مغايرت تدوين برنامه ششم بر اساس اصول ۱۳۴ يا ۴۳ قانون اساسي افزود: خروجي تنظيم برنامه ششم بر اساس هر كدام از اين اصول مجموعه برنامه اي است كه مصوبه هيات وزيران را دارد و به مجلس تقديم شده است.

وي برنامه ششم توسعه را يك نقشه راه براي متصل كردن وضع موجود به وضع مطلوب با ساز و كارهاي مشخص دانست و افزود: اين برنامه كه براي رساندن ايران به كشوري توسعه يافته در سال ۱۴۰۴ است بر اساس رشد ميانگين سالانه ۸ درصد تدوين شده است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با بيان اينكه در برنامه‌هاي گذشته در بهترين شرايط هم به بيش از رشد ۵ يا ۶ درصدي نرسيديم افزود: در اين برنامه ملزومات رسيدن به رشد ۸ درصدي به طور شفاف در نظر گرفته شده است و ما موظف هستيم كه براساس ابلاغيه مقام معظم رهبري در سند چشم‌انداز به اين رشد برسيم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 33

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/33/ایران-پایان-برنامه-ششم-کشوری-توسعه-یافته-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir