کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد تغییر ضوابط فعالیت شهرک های صنعتی تهران به هیات دولت

29 ارديبهشت 1399 ساعت 10:39


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران به ریاست بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیرکشور و دبیری شهرام عدالتی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به صورت ویژه در شهرستان بهارستان با حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شهرام عدالتی با ارائه وضعیت آمایشی این شهرستان گفت: بهارستان به دنبال هویت اقتصادی می گردد هرچند کوچکترین شهرستان استان تهران است اما 93 درصد جمعیت شهرنشینی و آمار 6.6 درصدی نرخ بیکاری نشان از اهمیت موضوع می دهد.

وی افزود: وقتی اشتغال در بهارستان از سوی مردم پاسخ داده می شود شاهد 1900 واحد صنعتی مبلمان و 700 واحد تولید کفش با تولید سالانه 100 هزار جفت هستیم. نکته دیگر جمعیت 51 درصدی بخش صنعت در این شهرستان است که این عدد در استان تهران 32 درصد است. با این حال شهرستان بهارستان را می توانیم محروم ترین شهر در میان 31 شهرستان محروم کشور نام ببریم اما ایجاد شهرک تخصصی کیف و کفش و ساماندهی و خوشه بندی فضاهای کارگاهی و تولید مصنوعات چوبی و بازارچه های دائمی می تواند وضعیت موجود را بهبود بخشد.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان بهارستان مهمترین چالش را فعالیت واحدهای صنعتی و گرفتاری آنها با جهادکشاورزی و محیط زیست عنوان کرد که در شعاع 120 کیلومتری تهران واقع شده اند. پرنیان مدیر شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: در شهرستان بهارستان 2700 واحد صنعتی با 28000 نفر شاغل در محدوده 1067 هکتار داریم که با این مشکل روبرو هستند. واحدها می خواهند مجوز بهره برداری بگیرند اما سازمان صمت و جهادکشاورزی مجوز نمی دهند و هر دو منوط به تائید محیط زیست کرده اند.

دین پرست بعنوان رئیس جلسه از مدیرکل محیط زیست استان تهران خواست توضیح دهد که محیط زیست عنوان کرد که این قانون است و باید اجرا شود. محیط زیست اعلام کرد: ما پیشنهادی برای رفع این مشکل ارائه کردیم که در جلسه قرائت شد. دین پرست گفت: این پیشنهاد طی نامه ای به هیات دولت ارائه شود تا در صورت تصویب ضوابط تمام فعالیت ها در شهرک های صنعتی در شعاع 120 کیلومتری تغییر کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد طرح شهرسازی در محدوده شهرک های صنعتی خصوصی با همکاری شرکت شهرک های صنعتی و اداره راه ظرف مدت یک ماه نسبت به تطبیق و واقع گرایی در طراحی شهرک های صنعتی مذکور اقدام کنند.

در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران قرار شد با هدف تامین زیرساخت انرژی (آب و برق و گاز) تفاهم نامه ای توسط شرکت های مرتبط و سازمان مدیریت و شرکت شهرک های صنعتی جهت اجرای برنامه عملیاتی منعقد شود.


کد مطلب: 3227

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3227/پیشنهاد-تغییر-ضوابط-فعالیت-شهرک-های-صنعتی-تهران-هیات-دولت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir