کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکیل ستاد سرشماری نفوس و مسکن در شهرهای استان تهران

5 مرداد 1395 ساعت 20:11


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت الله ترکی در جلسه ستاد هماهنگي سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 95، با اشاره به وظايف ستاد سرشماري استان تهران گفت:‌ استاندار تهران رياست ستاد را به عهده دارد و سازمان مديريت و برنامه ريزي به عنوان مدير اجرايي سرشماري با همكاري دستگاه هاي عضو شامل؛ شهرداري تهران، آموزش و پرورش، صدا و سيما، نيروي انتظامي،جهادكشاورزي، مخابرات، اداره پست و حضور صاحبنظران اقدام به اجراي سرشماري مي كند.

دبير اجرايي ستاد سرشماري عمومي نفوس و مسكن در استان تهران با بیان اینکه مراحل مختلف انجام سرشماري نفوس و مسکن امسال طي دو مرحله از سوم تا 23 مهرماه به شكل اينترنتي و از 24 مهرماه تا 24 آبان ماه از طريق مراجعه حضوري ماموران سرشماري انجام می شود گفت: در اين دوره از سرشماري 6 هزار نفر نیروی اجرایی و از اين تعداد 4700 نفر به عنوان مامور آمارگير،كارشناس مسئول و معاونان فني همكاري دارند.

وی با اشاره به تغييرات شكل گرفته در اين دوره از سرشماري عمومي نفوس و مسكن در استان گفت: تا پيش از سال 90 سرشماري هاي نفوس و مسكن هر 10 سال يكبار برگزار مي شد و از سال 90 با توجه به تصميم دولت اين اقدام هر پنج سال يكبار انجام مي شود.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران با بيان اينكه اطلاعات حاصل از سرشماري در برنامه ريزي هاي آينده كشور اهميت چشمگيري دارد افزود:‌ متاسفانه آمار و اطلاعاتي كه از سرشماري سال 90 به دست آمده داراي اشكالاتي است كه در برنامه ريزي ها خود را نشان داده است.

ترکی با بيان اينكه سرشماري سال 90 با همكاري مركز آمار و ستاد استان تهران برگزار شد گفت:‌ طي هماهنگي انجام شده با مركز آمار سرشماري امسال به طور كامل از طريق ستاد استان تهران به رياست استاندار و اجراي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران برگزار مي شود.

كامل نبودن آدرس و مشخصات ،ضعف در ساماندهي نيروي انساني و عدم همكاري شهرداري هاي استان از جمله نقاط ضعف برگزاري سرشماري سال 90 بود که رئیس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران به آنها اشاره کرد.

وي گفت: در اين مرحله از سرشماري هر يك از شهرستان هاي استان تهران از جمله شهر تهران ستاد سرشماري مستقلي دارند و همفكري مجموعه اي در اين دوره بيشتر است.

انتهای پیام


کد مطلب: 321

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/321/تشکیل-ستاد-سرشماری-نفوس-مسکن-شهرهای-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir