کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گره کور مکان یابی فضاهای آموزشی استان تهران باز می شود

30 فروردين 1399 ساعت 7:52


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران جلسه گروه مکان یابی مدارس استان تهران به ریاست نعمت الله ترکی و با حضور مدیران آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان در ساختمان خیابان شهید مصدق برگزار شد.

در این جلسه با بررسی چالش ها و نقاط ضعف و قوت تامین زمین و ساخت فضاهای آموزشی در استان تهران عنوان شد: در بسیاری از شهرستان ها زمین برای ساخت فضای آموزشی نداریم و در برخی دیگر از شهرستان ها زمین موجود است اما به دلیل نبود بودجه مورد نیاز یا بروکراسی اداری بخش خصوصی و دولتی از ساخت فضای آموزشی منصرف می شوند. این در حالی است که استان تهران از نظر فضای آموزشی 1.6 متر پایین تر از استاندارد کشوری است.

شهرام عدالتی معاون توسعه برنامه و هماهنگی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این جلسه گفت: متاسفانه مطالعه در مورد فضاهای آموزشی در استان تهران کم داریم و معمولا اراضی که قرار است به شهر افزوده شود در نوبت اختصاص به فضای آموزشی قرار می گیرد. نکته دیگر اینکه در یکی از قوانین این حوزه آمده است اگر آموزش و پرورش نتواند پس از 18 ماه از زمین واگذاری برای ساخت فضای آموزشی استفاده کند زمین کاربری آموزشی خود را از دست می دهد. همین موجب شده که شهرداری ها همین زمین ها را برای ساخت مجتمع های مسکونی اختصاص دهند. این بدان معناست که در زیرساخت های قانونی هم با چالش روبرو هستیم.

در پایان این جلسه پس از استماع نظرات و پیشنهادات اعضا، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سازمان مدیریت تهران سامانه جامع اطلاعات آماری به نام «ساوانا» را طراحی و بارگزاری کرده که اطلاعات مورد نیاز استان در آن است. لذا اطلاعاتی که در سامانه آموزش و پرورش استان تهران است را وارد این سامانه کنید تا بر اساس آن و تطبیق با سند آمایش استان، مکان یابی ایجاد فضاهای آموزشی انجام شود. بدین شکل برنامه ریزی بر اساس هر شهرستان برای ساخت و ساز فضاهای آموزشی شکل می گیرد.

بر اساس این گزارش مصوبات این گروه پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان تهران لازم الاجرا خواهد بود.


کد مطلب: 3201

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3201/گره-کور-مکان-یابی-فضاهای-آموزشی-استان-تهران-باز-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir