کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استان تهران رتبه برتر کشور در برداشت محصولات کشاورزی

29 فروردين 1399 ساعت 7:57


به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، کریم ذوالفقاری مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران در حاشیه دیدار با نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: این استان در برداشت بیش از ۱۰ محصول در کشور در رتبه نخست و دوم قرار دارد و میانگین تولید گندم استان تهران بالای 6تن است درحالی که این رقم در کشور 4تن ثبت شده است.

بر اساس این گزارش 25درصد گلخانه های ایران در استان تهران قرار دارد که سالانه یک میلیون تن محصولات گلخانه ای را تولید می کنند و در حوزه دام هم ده درصد از 10میلیون تن شیر تولیدی سالانه کشور در اختیار استان تهران است؛ هم چنین 17درصد تخم مرغ ایران در استان تهران تولید می شود.

همچنین به ازای هر هکتار 32تن در اراضی کشاورزی استان تهران محصول برداشت می‌شود؛ درحالی که این رقم درسطح کشور به صورت میانگین 8تن است و این نشان می‌دهد که بهره‌وری از اراضی کشاورزی استان تهران حدود ۴برابر میانگین کشوری است.

گزارش های جهادکشاورزی نشان می دهد استان تهران جزو نخستین استان‌های کشور است که بهره‌وری کشاورزی در آن دربالاترین سطح قرار دارد آن هم در شرایطی که از یک میلیون و ۳۰۰ هزارهکتار اراضی که در استان تهران وجود دارد تنها ۱۸۷ هزار هکتار به عنوان اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


کد مطلب: 3196

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3196/استان-تهران-رتبه-برتر-کشور-برداشت-محصولات-کشاورزی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir