کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگو/

اعلام برنامه های اداره کل ارشاد استان تهران در اقتصاد مقاومتی

5 مرداد 1395 ساعت 20:00


برزین ضرغامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران در اقتصاد مقاومتی گفت: در مجموع برای اداره ارشاد سه برنامه مهم را در سطح استان تهران تکلیف کرده بودند که عبارتند از: 1- فرهنگسازی، 2- فرهنگسازی برای مدیریت جهادی 3- اقدامات فرهنگی مبارزه با فساد.

وی افزود: بر این اساس ما، اقدامات وبرنامه های مهم را تهیه کرده و در آخرین جلسه اقتصاد مقاومتی گزارش عملکرد خود را ارائه دادیم و هم اکنون در حال عملیاتی کردن برنامه های خود هستیم.

ضرغامی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و ارشاد به مسائل مالی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مسائل مالی در حال حاضر در اکثر دستگاههای اجرایی دولت حاکم است اما با این وجود همواره سعی کرده ایم در حوزه اقتصاد مقاومتی، برنامه های مربوطه را در دل برنامه های خود قرار داده و به نوعی اقتصاد مقاومتی در تمام برنامه ها و کارهایی که در طول سال در حوزه فرهنگ انجام می دهیم، ساری و جاری باشد.

به گفته ضرغامی بحث اقتصاد مقاومتی عمدتا در حوزه های صنعتی و اقتصادی محور اصلی قرار میگیرد اما باید توجه ویژه به این نکته داشت که در حیطه فرهنگ هم باید به این باور برسیم که ما نیاز به اقدامات اساسی در حوزه اقتصاد مقاومتی داریم.

وی درادامه به برنامه های اداره کل ارشاد در حیطه  اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت رویدادها و آثار فرهنگی و رسانه ای برای افزایش جلب مشارکت و تقویت و ترویج فرهنگ روحیه جهادی، از طرح های این اداره کل است که در قالب گفتمان سازی و فرهنگ سازی و شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.

ضرغامی در ادامه بیان کرد: همچنین درج شعارهای تبلیغاتی، انتخاب و معرفی برترین نشریات خبری شهرستانی در الگوی مصرف، حمایت از آثار مکتوب، حمایت از سینما، برگزاری نشست های تخصصی در کانون های فرهنگی هنری مساجد، حمایت از تولید آثار موسیقایی، برگزاری جشنواره کاریکاتور، حمایت از نمایش های خیابانی و ایجاد بانک ایده با هدف مبارزه با فساد هم مهمترین طرح های ارشاد تهران در اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام


کد مطلب: 319

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/319/اعلام-برنامه-های-اداره-کل-ارشاد-استان-تهران-اقتصاد-مقاومتی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir