کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«کرونا»؛ روی میز سازمان مدیریت استان تهران

17 اسفند 1398 ساعت 7:23


به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ساعت 24 روز جمعه 16 اسفندماه 98 تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس 1234 نفر است که با حساب آمارهای گذشته در مجموع به 4747 نفر می‌رسد.

بر اساس این گزارش در مجموع 913 نفر بهبود یافته و در 24 ساعت گذشته 17 نفر جان خود را از دست داده‌اند که مجموع فوتی‌ها به 124 نفر می‌رسد؛ در طول این مدت، بیش از 15 هزار و 981 مورد مشکوک در بیمارستانها بستری شده‌اند.

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با حضور در دانشگاه علوم پزشکی تهران با برخی از روسا و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی دیدار و گفتگو کرد.

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر محمود بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محقق معاون توسعه و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر محمود خدادوست معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هر یک آخرین وضعیت درمان، منابع انسانی، تجهیزات، تخت های بیمارستانی، دارو و هزینه های پیشگیری و درمان ویروس کرونا در تهران را گزارش دادند.

در این گزارش ها اعلام شد که بیمارستان های دولتی تهران ظرفیت ایجاد فوری 200 تخت ویژه درمان مبتلایان به ویروس کرونا را دارند که این نیازمند تامین منابع مالی مورد نیاز، کادر درمانی و دستگاه وِنتیلاتور (دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به‌طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند انجام می‌دهد) است. 

همچنین اعلام شد که تحقیقات و مطالعاتی در مورد تفاوت ویروس کرونا در ایران و چین، وضعیت ابتلا مجدد بهبود یافتگان به ویروس کرونا و تمهیدات ایجاد نقاهتگاه در صورت بروز بحران شده است که همگی به ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا اعلام شده است.

نعمت الله ترکی در این جلسه گفت: بودجه ویژه ای برای مبارزه با این بیماری از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت بهداشت اختصاص داده شده که در به شهرها و استانهای مبتلا بر اساس درخواست نیاز اختصاص داده می شود. در مورد نیازهای اعلام شده گزارش را به وزیر بهداشت و سازمان برنامه اعلام می کنم و سازمان مدیریت کنار کادر درمانی و پزشکی استان تهران تا پایان عملیات سلامت جامعه همراه خواهد بود.

 





















 


کد مطلب: 3121

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3121/کرونا-روی-میز-سازمان-مدیریت-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir