کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سند کاهش آسیب های اجتماعی 16 شهرستان تهران تدوین شد

14 اسفند 1398 ساعت 8:34


نعمت الله ترکی در گفتگو با پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از نهایی شدن تدوین سند پیشگیری و کاهش کنترل آسیب های اجتماعی استان تهران در برش شهرستانی خبر داد و گفت: این سند استانی در بهمن ماه 1397 با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رسما ابلاغ شد و سازمان مدیریت تهران اقدام به تدوین برش شهرستانی این سند کرد، که تدوین آن نهایی شده است.

وی با بیان ایتکه این سند در کاهش 5 آسیب اجتماعی کودکان بازمانده از تحصیل، طلاق، کودکان کار و خیابان، اعتیاد و زنان سرپرست خانوار برای 16 شهرستان تدوین شده است افزود: پس از نهایی شدن این سند در شورای برنامه ریزی استان تهران رسما به 16 شهرستان استان تهران ابلاغ خواهد شد.

ترکی با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای دقیق این سند در هر شهرستان برعهده فرمانداران است اظهار کرد: امیدواریم فروردین ماه سال 99 رسما این سند در مرحله اجرا قراربگیرد.

بر اساس این گزارش در سند استانی پیشگیری و کاهش کنترل آسیب های اجتماعی استان تهران آمده است که استان تهران باید تا سال 1400 حدود 25 درصد در 5 آسیب اجتماعی کاهش آسیب داشته باشد. که پیش بینی جامعه هدف بدین شرح است:

1) توانمند سازی و کاهش زنان سرپرست خانوار: 113 هزار نفر

2) حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل: 20 هزار نفر

3) حمایت از کودکان کار و خیابان: 7 هزار نفر

4) کنترل و کاهش طلاق: 4.5 میلیون نفر

5) پیشگیری و درمان و کاهش اعتیاد: 9 میلیون نفر

 



 


کد مطلب: 3103

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3103/سند-کاهش-آسیب-های-اجتماعی-16-شهرستان-تهران-تدوین

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir