کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسناد توسعه ای تهران| بهره برداری از 3 واحد محصولات گلخانه ای

20 بهمن 1398 ساعت 19:50


به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بر اساس اجرای اسناد توسعه ای تهران در ایام‌الله دهه مبارک فجر در شهرک گلخانه‌ای حصار گلی سه واحد تولید محصولات گلخانه ای افتتاح شد.

بر اساس این گزارش نخستین واحد تولیدی مربوط به گلخانه تولید گل رز و انتوریوم است که در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با تولید سالانه یک‌میلیون دویست هزار شاخه گل و اشتغال ۲۰ نفر مستقیم و غیرمستقیم به بهره برداری رسید.

افتتاح دیگر گلخانه تولید خیار بود که این گلخانه سالیانه ۲۸۰ هزار تن خیار تولید می‌کند و برای ۱۵ نفر مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد.

همچنین افتتاح گلخانه صیفی‌جات گوجه‌فرنگی با تولید سالیانه ۱۸۰ هزار تن محصول و اشتغال برای ۱۵ نفر بخش دیگری از برنامه های دهه فجر در جنوب استان تهران بود.

بر اساس این گزارش مطالعه اخداث مجتمع گلخانه ای در روستای حصارگلی از توابع بخش جوادآباد ورامین، در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۷۰ هکتار، از سال ۱۳۸۱ آغاز و امور زیربنایی آن از سال ۱۳۸۴ شروع شد. این مجتمع با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، افزایش تولید محصولات گلخانه ای، افزایش راندمان آب آبیاری و مصرف بهینه آب به دلیل استقرار گلخانه های مدرن و نیز تولید ماهی در استخرهای دو منظوره احداث شده است. 


کد مطلب: 3035

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3035/اسناد-توسعه-تهران-بهره-برداری-3-واحد-محصولات-گلخانه

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir