کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سالروز عملیات والفجر8| روایت «ترکی» از ایثارگری رزمندگان در عملیات

20 بهمن 1398 ساعت 19:24


به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی در حاشیه دیدار و تجلیل از خانواده جانباز جوشن لو (جانباز مجروح و نابینا از ناحیه دو چشم و قطع دست) در شهرستان پردیس گفت: برکت هر روستا و شهر و دیاری به حضور و زندگی خانواده شهدا و ایثارگران است و هر قدر برای آنها کاری انجام شود باز هم به پای ایثارگری آنها نمی رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس گفت: امروز سالروز عملیات والفجر هشت است. یادم هست سال 1364 بود و فرماندهان تصمیم داشتند در منطقه فاو عملیات گسترده ای انجام دهند. 

تصمیم بر این شد تا نیروها عرض رودخانه اروند را طی کرده و با قایق همزمان خود را به آن طرف رود برسانند. حالا تصور کنیم در هوای سرد زمستان و سرمای آب و تاریکی شب تیم اول غواصان بودند که در این عملیات بدون سلاح وارد رودشدند و پس از آن گروه دیگری از نیروها به آب زدند که به دلیل موج و شدت مسیر رودخانه تعدادی از رزمندگان غرق شده و یا آب آنها را با خود برد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: وقتی عملیات آغاز شد تقریبا تمام نیروها آن طرف رود بودند و باید از موانعی مانند سیم های خاردار و میادین مین عبور می کردند. این یعنی مسیر 150 متری را در 2 ساعت باید طی کنید.

وقتی نیروها در تاریکی شب در میان گل و لای و سیم خاردارها این مسیر را طی می کردند باور نمی کردند که سفتی زیر پای آنها آن هم در گل و لای بدن رزمندگانی است که خود را ایثارگرانه پل عبور رزمندگان کردند. وقتی آسمان با منورها روشن شد تصویری که می دیدیم بدن هایی بود که به دلیل فشار بر روی سیم های خاردار سوراخ سوراخ شده بودند. 

اینها همان شهدایی بودند که خالصانه برای این کشور و اسلام جنگیدند و دفاع کردند.

بر اساس این گزارش نعمت الله ترکی با تقدیر و تجلیل از صبر و شکیبایی و پرستاری همسر جانباز جوشن لو گفت: همسران جانبازان بی منت در تمام طول زندگی یک جانباز نقش پرستار را در کنار نقش همسر و مادر به درستی و ایثارگرانه ایفا می کنند و خداوند متعال آنها را می بیند و اجر بزرگی به آنها عطا می شود.


کد مطلب: 3032

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3032/سالروز-عملیات-والفجر8-روایت-ترکی-ایثارگری-رزمندگان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir